9786056501968
444526
https://www.tdedkitap.com/zihin-ve-evren
Zihin ve Evren
120.00
“Bilincin varligi dünyayla ilgili hem en bildik hem de en sasirtici seylerden biridir. Onu beklenen bir sey olarak degerlendirmeyen hiçbir doga düzeni açiklamasi, eksiksiz bir çerçeve çizdigi iddiasinda bile bulunamaz. Ve eger fen bilimi, hayatin kaynagi hakkinda ne söylerse söylesin, bizi bilinç konusunda aslinda karanlikta birakiyorsa, dünya hakkinda temel anlasilabilirligi saglayamamis olacaktir. Düzenin neden bu sekilde oldugunun akla uygun farkli bir resmi olmalidir ve bu resim fiziksel dünyayi da içermelidir, çünkü problem zihinle sinirlandirilamaz.”
Zihin felsefesinin yasayan en büyük isimlerinden biri olmasinin yani sira, farkli felsefi disiplinlerde de söz sahibi olan Thomas Nagel, simdiden birklasikhaline gelen son kitabinda zihin, bilinç ve bunlara bagli olarak "deger" gibi kavramlarin tanimlanmasinda Neo-Darwinci yaklasimin açiklamalariyla yetinip yetinemeyecegimizi sorarken, diger görüslerin argümanlarini da cesurca isin içine sokarakzihin açici bir zihin sorgulamasina girisiyor.
1974 yilinda yayimlanan ve zihin felsefesi alaninda geçen yüzyilin en etkili metinlerinden sayilan "Yarasa Olmak Nasil Bir Seydir?" makalesinin de kitabin sonunda -ek olarak- yer aldigiZihin ve Evren'i Özge Çaglar Aksoy çevirdi.
Zihin felsefesinin yasayan en büyük isimlerinden biri olmasinin yani sira, farkli felsefi disiplinlerde de söz sahibi olan Thomas Nagel, simdiden birklasikhaline gelen son kitabinda zihin, bilinç ve bunlara bagli olarak "deger" gibi kavramlarin tanimlanmasinda Neo-Darwinci yaklasimin açiklamalariyla yetinip yetinemeyecegimizi sorarken, diger görüslerin argümanlarini da cesurca isin içine sokarakzihin açici bir zihin sorgulamasina girisiyor.
1974 yilinda yayimlanan ve zihin felsefesi alaninda geçen yüzyilin en etkili metinlerinden sayilan "Yarasa Olmak Nasil Bir Seydir?" makalesinin de kitabin sonunda -ek olarak- yer aldigiZihin ve Evren'i Özge Çaglar Aksoy çevirdi.
“Bilincin varligi dünyayla ilgili hem en bildik hem de en sasirtici seylerden biridir. Onu beklenen bir sey olarak degerlendirmeyen hiçbir doga düzeni açiklamasi, eksiksiz bir çerçeve çizdigi iddiasinda bile bulunamaz. Ve eger fen bilimi, hayatin kaynagi hakkinda ne söylerse söylesin, bizi bilinç konusunda aslinda karanlikta birakiyorsa, dünya hakkinda temel anlasilabilirligi saglayamamis olacaktir. Düzenin neden bu sekilde oldugunun akla uygun farkli bir resmi olmalidir ve bu resim fiziksel dünyayi da içermelidir, çünkü problem zihinle sinirlandirilamaz.”
Zihin felsefesinin yasayan en büyük isimlerinden biri olmasinin yani sira, farkli felsefi disiplinlerde de söz sahibi olan Thomas Nagel, simdiden birklasikhaline gelen son kitabinda zihin, bilinç ve bunlara bagli olarak "deger" gibi kavramlarin tanimlanmasinda Neo-Darwinci yaklasimin açiklamalariyla yetinip yetinemeyecegimizi sorarken, diger görüslerin argümanlarini da cesurca isin içine sokarakzihin açici bir zihin sorgulamasina girisiyor.
1974 yilinda yayimlanan ve zihin felsefesi alaninda geçen yüzyilin en etkili metinlerinden sayilan "Yarasa Olmak Nasil Bir Seydir?" makalesinin de kitabin sonunda -ek olarak- yer aldigiZihin ve Evren'i Özge Çaglar Aksoy çevirdi.
Zihin felsefesinin yasayan en büyük isimlerinden biri olmasinin yani sira, farkli felsefi disiplinlerde de söz sahibi olan Thomas Nagel, simdiden birklasikhaline gelen son kitabinda zihin, bilinç ve bunlara bagli olarak "deger" gibi kavramlarin tanimlanmasinda Neo-Darwinci yaklasimin açiklamalariyla yetinip yetinemeyecegimizi sorarken, diger görüslerin argümanlarini da cesurca isin içine sokarakzihin açici bir zihin sorgulamasina girisiyor.
1974 yilinda yayimlanan ve zihin felsefesi alaninda geçen yüzyilin en etkili metinlerinden sayilan "Yarasa Olmak Nasil Bir Seydir?" makalesinin de kitabin sonunda -ek olarak- yer aldigiZihin ve Evren'i Özge Çaglar Aksoy çevirdi.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.