Zamanın Sırrına Ermek

Stok Kodu:
9786059686389
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
120,00TL
96,00TL
9786059686389
531071
Zamanın Sırrına Ermek
Zamanın Sırrına Ermek
96.00
Varlik esmaullah'in ve sifat-i ilahinin tecellisidir. Zat-i Ilahi bilkuvve sahip oldugu yaratma sifatini ‘'Kün'' emri ile bilfiil hale dönüstürmüstür. ‘'Yekün'' fiili bu yaratmanin kesintisiz bir sekilde süregeldigini isaret etmektedir. Zaman, ilm-i ilahide mevcut olan varligin alem-i gaybdan alem-i sehadete çikis anindaki süreklilik halidir. Varlik kesintisiz bir yaratisve yok edis eylemine muhatap oldugu alem-i gaybdan alem-i sehadete çikis ve tekrar alem-i gayba gidis anindaki süreklilik varliga bir zaman boyutu eklemektedir. Varolus eylemi zamanin içerisinde gerçeklesmiyor, bilakis zaman varligin yaratilsindaki sürekliligin sonucu ortaya çikiyor. Dolayisiyla zamanin yaratilistan bagimsiz,harici bir varligi yoktur. Bundandir ki zaman ne var eder ne yok eder. Var eden de yok eden de Rabbu'l-Alemin'dir. Zaman, kaderin kazaya dönüs anidir. Kader ilm-i ilahi,kaza ise fi'l-i ilahidir. Ilm-i ilahi zamana tabi degilidr. Zamanla iliskili olarak gerçeklesmez. Ilm-i ilahi zamani da mekani da kusatir. Bu yüzden Zat-i Ilahi için ‘'bilmek'' zaman içerisinde gerçeklesen, zamanla kayitli,zamana tabi bir eylem degildir. Zamanin degismesi ile Onun bilgisinde bir degisiklik olmaz.
Varlik esmaullah'in ve sifat-i ilahinin tecellisidir. Zat-i Ilahi bilkuvve sahip oldugu yaratma sifatini ‘'Kün'' emri ile bilfiil hale dönüstürmüstür. ‘'Yekün'' fiili bu yaratmanin kesintisiz bir sekilde süregeldigini isaret etmektedir. Zaman, ilm-i ilahide mevcut olan varligin alem-i gaybdan alem-i sehadete çikis anindaki süreklilik halidir. Varlik kesintisiz bir yaratisve yok edis eylemine muhatap oldugu alem-i gaybdan alem-i sehadete çikis ve tekrar alem-i gayba gidis anindaki süreklilik varliga bir zaman boyutu eklemektedir. Varolus eylemi zamanin içerisinde gerçeklesmiyor, bilakis zaman varligin yaratilsindaki sürekliligin sonucu ortaya çikiyor. Dolayisiyla zamanin yaratilistan bagimsiz,harici bir varligi yoktur. Bundandir ki zaman ne var eder ne yok eder. Var eden de yok eden de Rabbu'l-Alemin'dir. Zaman, kaderin kazaya dönüs anidir. Kader ilm-i ilahi,kaza ise fi'l-i ilahidir. Ilm-i ilahi zamana tabi degilidr. Zamanla iliskili olarak gerçeklesmez. Ilm-i ilahi zamani da mekani da kusatir. Bu yüzden Zat-i Ilahi için ‘'bilmek'' zaman içerisinde gerçeklesen, zamanla kayitli,zamana tabi bir eylem degildir. Zamanin degismesi ile Onun bilgisinde bir degisiklik olmaz.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat