9786053649991
417609
https://www.tdedkitap.com/yaratici-drama-ve-oyunculuk-etkinligi-olarak-hikaye-anlatimi
Yaratıcı Drama ve Oyunculuk Etkinliği Olarak Hikaye Anlatımı
112.00
Elinizdeki kitap, oyunculuk egitimi ve oyuncu kompozisyonlari ile yaratici drama egitimi ve etkinliklerinde kullanilmasi için hikâye anlaticiligin özelliklerini ve olanaklarini açiklamaktadir. Genelde hikâye anlatimi, özelde meddahlik konusunda bilgi vermekte, bu tiyatro biçiminin degindigimiz alanlarda nasil kullanilabilecegine iliskin örnekler sunmakta ve olasi yaklasim ihtimallerini açiklamaktadir. Bunlarin yani sira, elinizdeki kitap hikâye anlaticiligi bir tiyatro/gösteri formunda ele alirken bu türlerin bazi çagdas olgular karsisindaki konumlarini da kismen tartismaktadir. Sanayi devrimiyle baslayan teknolojik gelisimlerin getirdigi bu çagdas olgular genel olarak yabancilasma ve küresellesme olarak özetlenebilir. Bu kitapta, en temel olarak hikaye anlatici, tüm gösteriyi tek kisi olarak ve bedeninden dogurarak, hiçbir teknik araç – gerece veya esyaya ihtiyaç duymadan gerçeklestiren bir oyuncu olarak ele alinmaktadir. Hikayecinin/meddahin, tiyatro sanatinin bir bedene indirgenmis hali oldugu vurgulanmaktadir.
Bir çok kültürdeki hikaye anlaticilik, sözlü edebiyatin kendini var ettigi bir alan olarak ele alinmistir. Ancak bu onun eylemsel anlatim araçlari konusunda geri oldugu anlamina gelmez. Yani genelde bedensel ifade becerileri özelde oyunculuk becerileri açisindan tasidigi degeri öncelikli tutmakta yarar vardir. Onu sadece bir söz sanatçisi degil eylem ustasi olarak görmek gerekir. Bu nedenle elinizdeki kitabin diger adi Söz Sanatindan Eylem Sanatina'dir.
Elinizdeki kitap, oyunculuk egitimi ve oyuncu kompozisyonlari ile yaratici drama egitimi ve etkinliklerinde kullanilmasi için hikâye anlaticiligin özelliklerini ve olanaklarini açiklamaktadir. Genelde hikâye anlatimi, özelde meddahlik konusunda bilgi vermekte, bu tiyatro biçiminin degindigimiz alanlarda nasil kullanilabilecegine iliskin örnekler sunmakta ve olasi yaklasim ihtimallerini açiklamaktadir. Bunlarin yani sira, elinizdeki kitap hikâye anlaticiligi bir tiyatro/gösteri formunda ele alirken bu türlerin bazi çagdas olgular karsisindaki konumlarini da kismen tartismaktadir. Sanayi devrimiyle baslayan teknolojik gelisimlerin getirdigi bu çagdas olgular genel olarak yabancilasma ve küresellesme olarak özetlenebilir. Bu kitapta, en temel olarak hikaye anlatici, tüm gösteriyi tek kisi olarak ve bedeninden dogurarak, hiçbir teknik araç – gerece veya esyaya ihtiyaç duymadan gerçeklestiren bir oyuncu olarak ele alinmaktadir. Hikayecinin/meddahin, tiyatro sanatinin bir bedene indirgenmis hali oldugu vurgulanmaktadir.
Bir çok kültürdeki hikaye anlaticilik, sözlü edebiyatin kendini var ettigi bir alan olarak ele alinmistir. Ancak bu onun eylemsel anlatim araçlari konusunda geri oldugu anlamina gelmez. Yani genelde bedensel ifade becerileri özelde oyunculuk becerileri açisindan tasidigi degeri öncelikli tutmakta yarar vardir. Onu sadece bir söz sanatçisi degil eylem ustasi olarak görmek gerekir. Bu nedenle elinizdeki kitabin diger adi Söz Sanatindan Eylem Sanatina'dir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.