9786056601323
445013
https://www.tdedkitap.com/uluslararasi-politika-ve-film-mekan-vizyon-guc
Uluslararası Politika ve Film Mekan, Vizyon, Güç
112.00
Columbia Üniversitesi yayini olan bu kitapta iki jeopolitik uzmani olan Klaus Dodds ve Sean Carter, dikkatlerini jeopolitigin medya yansimalarina ve özel olarak sinema ile etkilesimine çeviriyorlar.
Birçok insan ilk bakista uluslararasi politikanin bogucu dünyasinin sinemayla ve diger popüler kültür formlariyla çok az iliskisi oldugunu düsünebilir. Oysa uluslararasi politikadan büyük oranda ulus devletlerin uluslararasi arenadaki etkilesimleri anlasilsa bile, görselligin devletlerin ve uluslararasi arenanin kurulmasinda basat bir unsur oldugu öne sürülebilir. Dünya liderlerinin koreografilerinden ve basinda-ki görünümlerinden, film çekimi için yer aramaya ve set kurulumuna kadar birçok konu bize görselligin kurucu islevini isaret edebilir. Jeopolitik gücün icrasinda, devletler ve liderlikler; bir olayi, yeri ya da süreci çerçevelemeye ya da sinirlandirmaya, hatta gözden uzak tutmaya çalistiklarinda, görsellik kritik bir rol oynar.
Bu kitap, bu nedenlerle film ve uluslararasi politikanin birlikte çalisilabilecegi tezini islemektedir. Kitabin bütünü boyunca, politik cografya ve uluslararasi iliskiler alanindan akademik çalismalari, genel olarak görsel kültür alaniyla ve özelde ise sinema ile bir diyaloga sokma arayisi içinde olan yazarlar, mekânsal bir yaklasimla sinema ve uluslararasi politika analizi yaparak, farkli mekânsal biçimlenmeleri dört tematik bölümde ele aliyorlar: ‘Sinirlar', ‘Istisnai Mekânlar', ‘Uzak Ötekiler' ve ‘Vatan'. Her tema, detayli bir tartisma ve ilgili birçok filmin analizi ile sorgulaniyor. Her bölümün sonuç kisminda ise konu alinan filmlerle, bu filmlerde islevsellestirilen mekânsal ve kültürel politikalarin iliskisi daha açik bir sekilde ortaya konmaya çalisiliyor.
Birçok insan ilk bakista uluslararasi politikanin bogucu dünyasinin sinemayla ve diger popüler kültür formlariyla çok az iliskisi oldugunu düsünebilir. Oysa uluslararasi politikadan büyük oranda ulus devletlerin uluslararasi arenadaki etkilesimleri anlasilsa bile, görselligin devletlerin ve uluslararasi arenanin kurulmasinda basat bir unsur oldugu öne sürülebilir. Dünya liderlerinin koreografilerinden ve basinda-ki görünümlerinden, film çekimi için yer aramaya ve set kurulumuna kadar birçok konu bize görselligin kurucu islevini isaret edebilir. Jeopolitik gücün icrasinda, devletler ve liderlikler; bir olayi, yeri ya da süreci çerçevelemeye ya da sinirlandirmaya, hatta gözden uzak tutmaya çalistiklarinda, görsellik kritik bir rol oynar.
Bu kitap, bu nedenlerle film ve uluslararasi politikanin birlikte çalisilabilecegi tezini islemektedir. Kitabin bütünü boyunca, politik cografya ve uluslararasi iliskiler alanindan akademik çalismalari, genel olarak görsel kültür alaniyla ve özelde ise sinema ile bir diyaloga sokma arayisi içinde olan yazarlar, mekânsal bir yaklasimla sinema ve uluslararasi politika analizi yaparak, farkli mekânsal biçimlenmeleri dört tematik bölümde ele aliyorlar: ‘Sinirlar', ‘Istisnai Mekânlar', ‘Uzak Ötekiler' ve ‘Vatan'. Her tema, detayli bir tartisma ve ilgili birçok filmin analizi ile sorgulaniyor. Her bölümün sonuç kisminda ise konu alinan filmlerle, bu filmlerde islevsellestirilen mekânsal ve kültürel politikalarin iliskisi daha açik bir sekilde ortaya konmaya çalisiliyor.
Columbia Üniversitesi yayini olan bu kitapta iki jeopolitik uzmani olan Klaus Dodds ve Sean Carter, dikkatlerini jeopolitigin medya yansimalarina ve özel olarak sinema ile etkilesimine çeviriyorlar.
Birçok insan ilk bakista uluslararasi politikanin bogucu dünyasinin sinemayla ve diger popüler kültür formlariyla çok az iliskisi oldugunu düsünebilir. Oysa uluslararasi politikadan büyük oranda ulus devletlerin uluslararasi arenadaki etkilesimleri anlasilsa bile, görselligin devletlerin ve uluslararasi arenanin kurulmasinda basat bir unsur oldugu öne sürülebilir. Dünya liderlerinin koreografilerinden ve basinda-ki görünümlerinden, film çekimi için yer aramaya ve set kurulumuna kadar birçok konu bize görselligin kurucu islevini isaret edebilir. Jeopolitik gücün icrasinda, devletler ve liderlikler; bir olayi, yeri ya da süreci çerçevelemeye ya da sinirlandirmaya, hatta gözden uzak tutmaya çalistiklarinda, görsellik kritik bir rol oynar.
Bu kitap, bu nedenlerle film ve uluslararasi politikanin birlikte çalisilabilecegi tezini islemektedir. Kitabin bütünü boyunca, politik cografya ve uluslararasi iliskiler alanindan akademik çalismalari, genel olarak görsel kültür alaniyla ve özelde ise sinema ile bir diyaloga sokma arayisi içinde olan yazarlar, mekânsal bir yaklasimla sinema ve uluslararasi politika analizi yaparak, farkli mekânsal biçimlenmeleri dört tematik bölümde ele aliyorlar: ‘Sinirlar', ‘Istisnai Mekânlar', ‘Uzak Ötekiler' ve ‘Vatan'. Her tema, detayli bir tartisma ve ilgili birçok filmin analizi ile sorgulaniyor. Her bölümün sonuç kisminda ise konu alinan filmlerle, bu filmlerde islevsellestirilen mekânsal ve kültürel politikalarin iliskisi daha açik bir sekilde ortaya konmaya çalisiliyor.
Birçok insan ilk bakista uluslararasi politikanin bogucu dünyasinin sinemayla ve diger popüler kültür formlariyla çok az iliskisi oldugunu düsünebilir. Oysa uluslararasi politikadan büyük oranda ulus devletlerin uluslararasi arenadaki etkilesimleri anlasilsa bile, görselligin devletlerin ve uluslararasi arenanin kurulmasinda basat bir unsur oldugu öne sürülebilir. Dünya liderlerinin koreografilerinden ve basinda-ki görünümlerinden, film çekimi için yer aramaya ve set kurulumuna kadar birçok konu bize görselligin kurucu islevini isaret edebilir. Jeopolitik gücün icrasinda, devletler ve liderlikler; bir olayi, yeri ya da süreci çerçevelemeye ya da sinirlandirmaya, hatta gözden uzak tutmaya çalistiklarinda, görsellik kritik bir rol oynar.
Bu kitap, bu nedenlerle film ve uluslararasi politikanin birlikte çalisilabilecegi tezini islemektedir. Kitabin bütünü boyunca, politik cografya ve uluslararasi iliskiler alanindan akademik çalismalari, genel olarak görsel kültür alaniyla ve özelde ise sinema ile bir diyaloga sokma arayisi içinde olan yazarlar, mekânsal bir yaklasimla sinema ve uluslararasi politika analizi yaparak, farkli mekânsal biçimlenmeleri dört tematik bölümde ele aliyorlar: ‘Sinirlar', ‘Istisnai Mekânlar', ‘Uzak Ötekiler' ve ‘Vatan'. Her tema, detayli bir tartisma ve ilgili birçok filmin analizi ile sorgulaniyor. Her bölümün sonuç kisminda ise konu alinan filmlerle, bu filmlerde islevsellestirilen mekânsal ve kültürel politikalarin iliskisi daha açik bir sekilde ortaya konmaya çalisiliyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.