9786051067056
378343
https://www.tdedkitap.com/turkiyede-kadin
Türkiye'de Kadın
148.00
"Müslümanlığın en etkili 'Bağlayıcı' unsur olduğu bir ülkede 'Batı' tipi laiklik istiyorsanız, öncelikle 'Müslüman Kadın'ı 'Laik Kadın' haline getirmeniz gerekir. Bu toplum bilim açısından olayın ABC'si niteliğindedir. Ve bu görevi de bizzat devlet yerine getirir. Türkiye'de de bu böyle olmuştur. Dileyen, eğer kendisini rahatlatacaksa, 'Hayır, Türkiyeli kadınlar yıllarca mücadele ederek erkekler düzeninden haklarını söke söke almışlardır,' diye düşünebilir."
"Türkiye Cumhuriyeti'nde, gerçekte 'kazanılmış' değil, sağlayacağı belirli yarar ve çıkarlar önceden düşünülerek 'verilmiş' göstermelik ve saptırıcı nitelikte bir takım haklar vardır. Bu nedenledir ki Türkiye'deki kadın nüfusunun gerçek anlamda demokratik haklarından ve iktisadi-siyasal bağımsızlığından söz edilemez."
Aytunç Altindal, Türkiye'de Kadın'da, T.C. Devleti'nde burjuva kadınlarına Verilmiş olan hakların' tarihsel, toplumsal, siyasal, iktisadi, dinsel ve kültürel kökenlerini ve sebep sonuç ilişkilerini sergiliyor. Kadınlara, burjuva terminolojisinde kullanımıyla 'Eşitlik, özgürlük, Kardeşlik' vaat etmiyor, Rasyonalizmdi, Ampirizm'i ve Metodik düşünmeyi öneriyor. Türkiye'de 'İnsan' olarak 'Kadm'ın ekonomideki, siyasetteki, toplum bilimdeki ve tarihteki yeri ve rolünü taklitçilikten uzak, yaratıcı yöntemlerle incelemeye, eleştirmeye ve sürekli olarak gündemde tutmaya davet ediyor.
"Türkiye Cumhuriyeti'nde, gerçekte 'kazanılmış' değil, sağlayacağı belirli yarar ve çıkarlar önceden düşünülerek 'verilmiş' göstermelik ve saptırıcı nitelikte bir takım haklar vardır. Bu nedenledir ki Türkiye'deki kadın nüfusunun gerçek anlamda demokratik haklarından ve iktisadi-siyasal bağımsızlığından söz edilemez."
Aytunç Altindal, Türkiye'de Kadın'da, T.C. Devleti'nde burjuva kadınlarına Verilmiş olan hakların' tarihsel, toplumsal, siyasal, iktisadi, dinsel ve kültürel kökenlerini ve sebep sonuç ilişkilerini sergiliyor. Kadınlara, burjuva terminolojisinde kullanımıyla 'Eşitlik, özgürlük, Kardeşlik' vaat etmiyor, Rasyonalizmdi, Ampirizm'i ve Metodik düşünmeyi öneriyor. Türkiye'de 'İnsan' olarak 'Kadm'ın ekonomideki, siyasetteki, toplum bilimdeki ve tarihteki yeri ve rolünü taklitçilikten uzak, yaratıcı yöntemlerle incelemeye, eleştirmeye ve sürekli olarak gündemde tutmaya davet ediyor.
"Müslümanlığın en etkili 'Bağlayıcı' unsur olduğu bir ülkede 'Batı' tipi laiklik istiyorsanız, öncelikle 'Müslüman Kadın'ı 'Laik Kadın' haline getirmeniz gerekir. Bu toplum bilim açısından olayın ABC'si niteliğindedir. Ve bu görevi de bizzat devlet yerine getirir. Türkiye'de de bu böyle olmuştur. Dileyen, eğer kendisini rahatlatacaksa, 'Hayır, Türkiyeli kadınlar yıllarca mücadele ederek erkekler düzeninden haklarını söke söke almışlardır,' diye düşünebilir."
"Türkiye Cumhuriyeti'nde, gerçekte 'kazanılmış' değil, sağlayacağı belirli yarar ve çıkarlar önceden düşünülerek 'verilmiş' göstermelik ve saptırıcı nitelikte bir takım haklar vardır. Bu nedenledir ki Türkiye'deki kadın nüfusunun gerçek anlamda demokratik haklarından ve iktisadi-siyasal bağımsızlığından söz edilemez."
Aytunç Altindal, Türkiye'de Kadın'da, T.C. Devleti'nde burjuva kadınlarına Verilmiş olan hakların' tarihsel, toplumsal, siyasal, iktisadi, dinsel ve kültürel kökenlerini ve sebep sonuç ilişkilerini sergiliyor. Kadınlara, burjuva terminolojisinde kullanımıyla 'Eşitlik, özgürlük, Kardeşlik' vaat etmiyor, Rasyonalizmdi, Ampirizm'i ve Metodik düşünmeyi öneriyor. Türkiye'de 'İnsan' olarak 'Kadm'ın ekonomideki, siyasetteki, toplum bilimdeki ve tarihteki yeri ve rolünü taklitçilikten uzak, yaratıcı yöntemlerle incelemeye, eleştirmeye ve sürekli olarak gündemde tutmaya davet ediyor.
"Türkiye Cumhuriyeti'nde, gerçekte 'kazanılmış' değil, sağlayacağı belirli yarar ve çıkarlar önceden düşünülerek 'verilmiş' göstermelik ve saptırıcı nitelikte bir takım haklar vardır. Bu nedenledir ki Türkiye'deki kadın nüfusunun gerçek anlamda demokratik haklarından ve iktisadi-siyasal bağımsızlığından söz edilemez."
Aytunç Altindal, Türkiye'de Kadın'da, T.C. Devleti'nde burjuva kadınlarına Verilmiş olan hakların' tarihsel, toplumsal, siyasal, iktisadi, dinsel ve kültürel kökenlerini ve sebep sonuç ilişkilerini sergiliyor. Kadınlara, burjuva terminolojisinde kullanımıyla 'Eşitlik, özgürlük, Kardeşlik' vaat etmiyor, Rasyonalizmdi, Ampirizm'i ve Metodik düşünmeyi öneriyor. Türkiye'de 'İnsan' olarak 'Kadm'ın ekonomideki, siyasetteki, toplum bilimdeki ve tarihteki yeri ve rolünü taklitçilikten uzak, yaratıcı yöntemlerle incelemeye, eleştirmeye ve sürekli olarak gündemde tutmaya davet ediyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.