Taşları Yemek Yasak

Stok Kodu:
9786056323997
Sayfa Sayısı:
320
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
250,00TL
200,00TL
11 adet mevcut
9786056323997
443899
Taşları Yemek Yasak
Taşları Yemek Yasak
200.00
“Iste Allah'in insanlar için gönderdigi emir ve nehiyler böyledir. Insan ancak bu emir ve nehiylerle hakikatin nasil tecelli edebilecegini ögrenebilir. Eger Allah'in emrettigi ve yasakladigi seylerle ilk karsilasan insan bunu tabii karsilarsa, aklina uygun bulursa bu emir ve nehiylerden hiçbir sey ögrenemez. Ama bazi izleri takip edip emir ve nehiylerin nelere tekabül ettigini ögrenebilirse hakikate varabilir.Insanin tas yemeye ihtiyaci yok diyorsun. Öyleyse sunu düsün: Insanin ihtiyaci olandan fazlasini elinde tut¬masi kendisi için tas gibidir. Bu yalniz mallar, servet, güç gibi nesnelerde geçerli degil. Merhamet, sefkat, tevazu gibi seyler için de böyle. Bilgi için de böyle. Eger herhangi bir sey insanlarin istifadesine açiksa ancak istifade edildigi kadar o “sey” olur, o seyden istifade edilmezse artik o tas¬tir ve gerçekten onu istifadeye konu etmeksizin kullananlar tas yemis olurlar. Sana yaramiyorsa birak baskasina yarasin. Sana yaramadigi halde sende olan hem senin hem baskasinin aleyhinedir. Taslari yeme, taslari yemek yasak.”
“Iste Allah'in insanlar için gönderdigi emir ve nehiyler böyledir. Insan ancak bu emir ve nehiylerle hakikatin nasil tecelli edebilecegini ögrenebilir. Eger Allah'in emrettigi ve yasakladigi seylerle ilk karsilasan insan bunu tabii karsilarsa, aklina uygun bulursa bu emir ve nehiylerden hiçbir sey ögrenemez. Ama bazi izleri takip edip emir ve nehiylerin nelere tekabül ettigini ögrenebilirse hakikate varabilir.Insanin tas yemeye ihtiyaci yok diyorsun. Öyleyse sunu düsün: Insanin ihtiyaci olandan fazlasini elinde tut¬masi kendisi için tas gibidir. Bu yalniz mallar, servet, güç gibi nesnelerde geçerli degil. Merhamet, sefkat, tevazu gibi seyler için de böyle. Bilgi için de böyle. Eger herhangi bir sey insanlarin istifadesine açiksa ancak istifade edildigi kadar o “sey” olur, o seyden istifade edilmezse artik o tas¬tir ve gerçekten onu istifadeye konu etmeksizin kullananlar tas yemis olurlar. Sana yaramiyorsa birak baskasina yarasin. Sana yaramadigi halde sende olan hem senin hem baskasinin aleyhinedir. Taslari yeme, taslari yemek yasak.”
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat