Siyaset Sosyolojisi

Stok Kodu:
9786056070730
Sayfa Sayısı:
198
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2011-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
18,51TL
14,81TL
9786056070730
443385
Siyaset Sosyolojisi
Siyaset Sosyolojisi
14.81
“Asabiyet, bir toplulugu olusturan fertlerin birbirleri arasinda “tutkunluk duygusu” olarak tarif edilebilir. Asabiyetin en belirgin, kabile ve cemaat teskil eden fertler arasinda kuvvetli bir birligi, saglam ve sürekli bir dayanisma ve yardimlasmayi, tabii bir koruma duygusunu ve suurunu saglamasidir. Ibn- i Haldun'a göre, asabiyetin, nesep asabiyeti ve sebeb asabiyeti olmak üzere iki türü vardir. Bunlardan birincisinde, ayni soydan gelme ve kandas olma hasebiyle, ayni sülaleden gelen fertlerin iktidari devam ettirmeleri: ikincisinde ise, yeni bir sülalenin iktidari devralmasi söz konusudur. Ikincisinde kan bagi sarti yoktur. Nesep asabiyeti, iptidai topluluklarda ve bedevilerde yaygin, diri ve etkilidir. Sebeb asabiyeti ise, hadari-medeni toplumlarda daha yaygin ve müessirdir. Her iki sekliyle de asabiyet, toplumlar için birliktelere hayatiyet veren sosyal bir kuvvettir”
“Asabiyet, bir toplulugu olusturan fertlerin birbirleri arasinda “tutkunluk duygusu” olarak tarif edilebilir. Asabiyetin en belirgin, kabile ve cemaat teskil eden fertler arasinda kuvvetli bir birligi, saglam ve sürekli bir dayanisma ve yardimlasmayi, tabii bir koruma duygusunu ve suurunu saglamasidir. Ibn- i Haldun'a göre, asabiyetin, nesep asabiyeti ve sebeb asabiyeti olmak üzere iki türü vardir. Bunlardan birincisinde, ayni soydan gelme ve kandas olma hasebiyle, ayni sülaleden gelen fertlerin iktidari devam ettirmeleri: ikincisinde ise, yeni bir sülalenin iktidari devralmasi söz konusudur. Ikincisinde kan bagi sarti yoktur. Nesep asabiyeti, iptidai topluluklarda ve bedevilerde yaygin, diri ve etkilidir. Sebeb asabiyeti ise, hadari-medeni toplumlarda daha yaygin ve müessirdir. Her iki sekliyle de asabiyet, toplumlar için birliktelere hayatiyet veren sosyal bir kuvvettir”
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat