9789756138106
491051
https://www.tdedkitap.com/sirrul-esrar-sirlarin-sirri
Sırru'l Esrar Sırların Sırrı
96.00
O halde, ey kardesler! Kendinize gelin ve töve ile Rabbinizin bagislamasina kosun. Yola koyulun, bu ruhani kafileler ile birlikte Rabbinize dönün. Yakinda yol sona erer ve o aleme gidecek arkadas bulunamaz. Bizler, bu adi-harap dünyayi aritmak ve pis nefsani islerden hosnut olmak için gelmedik. Zira sizin için endiseli bir beklenti içinde olan Peygamberimiz söyle buyurmustur: Üzüntü ve endisem, kiyamete yakin zamanda yasayacak ümmetim içindir. Bize indirilen ilim iki çesittir; zahir ve batin. Yani seriat ve marifet. Seriat ile emir zahirimize, marifet ile emir de batinimiza yöneliktir. Böylece ikisinin bir araya gelmesinden hakikat ilmi dogar. O, birbirlerine kavusup karisabilmeleri çin iki büyük su kütlesini serbest birakmistir. (Ama) aralarinda asamayacaklari bir engel var (Rahman, 55/19-20) ayetinde ifade edildigi gibi. Yoksa mücerret zahir ile hakikat elde edilemez ve gayeye ulasilamaz. Kamil ibadet, ikisiyle de olandir, biriyle olan degil. Ben, cinleri ve insanlari yalnizca (beni tanimalari ve) bana kulluk etmeleri için yarattim (Zariyat, 51/56) ayetinde belirtildigi gibi. Burada bana kulluk etmeleri için'in anlami, beni tanimalari için'dir. Onu tanimayan bilmeyen birisi, kendisine nasil kulluk edecektir!?
O halde, ey kardesler! Kendinize gelin ve töve ile Rabbinizin bagislamasina kosun. Yola koyulun, bu ruhani kafileler ile birlikte Rabbinize dönün. Yakinda yol sona erer ve o aleme gidecek arkadas bulunamaz. Bizler, bu adi-harap dünyayi aritmak ve pis nefsani islerden hosnut olmak için gelmedik. Zira sizin için endiseli bir beklenti içinde olan Peygamberimiz söyle buyurmustur: Üzüntü ve endisem, kiyamete yakin zamanda yasayacak ümmetim içindir. Bize indirilen ilim iki çesittir; zahir ve batin. Yani seriat ve marifet. Seriat ile emir zahirimize, marifet ile emir de batinimiza yöneliktir. Böylece ikisinin bir araya gelmesinden hakikat ilmi dogar. O, birbirlerine kavusup karisabilmeleri çin iki büyük su kütlesini serbest birakmistir. (Ama) aralarinda asamayacaklari bir engel var (Rahman, 55/19-20) ayetinde ifade edildigi gibi. Yoksa mücerret zahir ile hakikat elde edilemez ve gayeye ulasilamaz. Kamil ibadet, ikisiyle de olandir, biriyle olan degil. Ben, cinleri ve insanlari yalnizca (beni tanimalari ve) bana kulluk etmeleri için yarattim (Zariyat, 51/56) ayetinde belirtildigi gibi. Burada bana kulluk etmeleri için'in anlami, beni tanimalari için'dir. Onu tanimayan bilmeyen birisi, kendisine nasil kulluk edecektir!?
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.