9786056249044
443726
https://www.tdedkitap.com/sinemada-anlam-yaratma
Sinemada Anlam Yaratma
136.00
Görüntü belirli bir içerigi aktaran bir anlatim araci, sinemanin en küçük anlamli birimidir. Görüntünün tözü, gözümüzle gördügümüz tüm nesneler, biçimiyse alicinin belli bir açidan gösterdigi nesneler. Görüntüdeki nesne gerçek dünyadakinin tipatip benzeri degil. Kimi kez yönetmen nesnel gerçekligi çok az degistiriyor, gerçek dünyadaki nesne ile görüntüdeki nesne birbirine çok benziyor. Ama bu görüntünün de bir biçimi var. Çünkü yönetmen görüntüdeki nesneleri belli bir açidan, belli bir isik altinda gösteriyor. Yani bu görüntü de yönetmenin bakis açisini yansitiyor. Görüntünün biçimi ile görüntünün fiziksel görünüsü ayri seyler. Çünkü fotograf büyütüldügünde ya da küçültüldügünde fiziksel görünüs degisir, ama biçim ayni kalir...Sinema elestirisine baska disiplinler sokmak ya da en azindan baska disiplinlerle ortak çalisma alanlari aramak, özellikle 1960'lardan sonra önem kazandi. Son yillarda bu konudaki en belli basli girisim, göstergebilimle sinema arasinda kurulmaya çalisilan ortak alandir. Bu kitabin her seyden önce amaci, derli toplu bir sözlükçe olusturmak, belli basli düsünürlerin kurumlarini doyurucu biçimde özetlemek gibi temel ve çok gerekli erdemleri var.
Görüntü belirli bir içerigi aktaran bir anlatim araci, sinemanin en küçük anlamli birimidir. Görüntünün tözü, gözümüzle gördügümüz tüm nesneler, biçimiyse alicinin belli bir açidan gösterdigi nesneler. Görüntüdeki nesne gerçek dünyadakinin tipatip benzeri degil. Kimi kez yönetmen nesnel gerçekligi çok az degistiriyor, gerçek dünyadaki nesne ile görüntüdeki nesne birbirine çok benziyor. Ama bu görüntünün de bir biçimi var. Çünkü yönetmen görüntüdeki nesneleri belli bir açidan, belli bir isik altinda gösteriyor. Yani bu görüntü de yönetmenin bakis açisini yansitiyor. Görüntünün biçimi ile görüntünün fiziksel görünüsü ayri seyler. Çünkü fotograf büyütüldügünde ya da küçültüldügünde fiziksel görünüs degisir, ama biçim ayni kalir...Sinema elestirisine baska disiplinler sokmak ya da en azindan baska disiplinlerle ortak çalisma alanlari aramak, özellikle 1960'lardan sonra önem kazandi. Son yillarda bu konudaki en belli basli girisim, göstergebilimle sinema arasinda kurulmaya çalisilan ortak alandir. Bu kitabin her seyden önce amaci, derli toplu bir sözlükçe olusturmak, belli basli düsünürlerin kurumlarini doyurucu biçimde özetlemek gibi temel ve çok gerekli erdemleri var.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.