9789755746425
489648
https://www.tdedkitap.com/s-huseyin-nasrin-temel-dusunceleri
S. Hüseyin Nasr'ın Temel Düşünceleri
49.60
Seyyid Hüseyin Nasr, günümüzde Gelenekselci (Traditionalist) Ekolün yasayan en önemli temsilcisi olup yalnizca Kuzey Amerika'da degil, dünya genelinde de Islâm dünyasinin önde gelen sahsiyetlerinden biri olarak taninmaktadir.Nasr'in ilk yazilarinin büyük bölümü, özellikle de Müslüman felsefeci ve sûfîlerin ögretileriyle alakalidir. Islâm kozmolojisi, bilimi, psikolojisi ve maneviyâtiyla alâkali azametli çalismalari akademik çevrelerde daha önce görülmemis yeni bir durus örnegi sunar. Ingilizce kaleme alinan ilk dört kitabindan üçü (Islâm Kozmoloji Ögretilerine Giris, Üç Müslüman Bilge ve Islâm'da Bilim ve Medeniyet), Harvard Üniversitesi tarafindan yayinlanmis ve çok geçmeden Islâm Bilimleri alaninda devasa ve orijinal bir ses getirmistir. Nasr, gelenekselci perspektifin tabiatini ilkin memleketi Iran'daki üniversite topluluguna ve ikinci olarak Bati'ya açiklamakla mesgul olmustur. Bilgi ve Kutsal isimli eseri, gelenegin neleri muhtevî oldugunun açik bir beyanidir. Amerika'ya gelisinden bu yana Nasr, gayretinin büyük bölümünü Islâm felsefesinin zenginliklerini gün yüzüne çikarmaya harcayarak, hem Islâmî hem de geleneksel çalismalarda verimli çalismalarina devam etmistir. Bununla birlikte yazilari ve fiillerinde gelenekselci yaklasimi daha genis bir izleyici kitlesine tanistirma hususunda genel bir temayül söz konusudur.Nasr'in “temel” yazilarini genis külliyâtindan seçip ayirmak hiç de kolay bir is degildir. Okuyucularin onun yazilarina asina olmadiklari ve/veya onun ana noktalarinin bir hülasasina bakmak isteyecekleri varsayimiyla hareket ettim. Kitabin üç bölümünden ilki, Nasr'in günümüz din anlayisi için geleneksel perspektifin öneminin degerlendirilisini sunuyor. Ikinci kisim, onun gelenekselci perspektifi Islâm'a tatbik edisini ve bu yaklasimin Islâmî yaklasimin manevî ve entelektüel hayata mükemmel bir sekilde uyumunu gözler önüne seriyor. Üçüncü kisim ise, Gelenekselci Ekolün ana temalarini ele aliyor: metafizik, kozmoloji, manevî psikoloji, sanat, modern öncesi bilim ve modern düsüncenin noksanliklari.
Seyyid Hüseyin Nasr, günümüzde Gelenekselci (Traditionalist) Ekolün yasayan en önemli temsilcisi olup yalnizca Kuzey Amerika'da degil, dünya genelinde de Islâm dünyasinin önde gelen sahsiyetlerinden biri olarak taninmaktadir.Nasr'in ilk yazilarinin büyük bölümü, özellikle de Müslüman felsefeci ve sûfîlerin ögretileriyle alakalidir. Islâm kozmolojisi, bilimi, psikolojisi ve maneviyâtiyla alâkali azametli çalismalari akademik çevrelerde daha önce görülmemis yeni bir durus örnegi sunar. Ingilizce kaleme alinan ilk dört kitabindan üçü (Islâm Kozmoloji Ögretilerine Giris, Üç Müslüman Bilge ve Islâm'da Bilim ve Medeniyet), Harvard Üniversitesi tarafindan yayinlanmis ve çok geçmeden Islâm Bilimleri alaninda devasa ve orijinal bir ses getirmistir. Nasr, gelenekselci perspektifin tabiatini ilkin memleketi Iran'daki üniversite topluluguna ve ikinci olarak Bati'ya açiklamakla mesgul olmustur. Bilgi ve Kutsal isimli eseri, gelenegin neleri muhtevî oldugunun açik bir beyanidir. Amerika'ya gelisinden bu yana Nasr, gayretinin büyük bölümünü Islâm felsefesinin zenginliklerini gün yüzüne çikarmaya harcayarak, hem Islâmî hem de geleneksel çalismalarda verimli çalismalarina devam etmistir. Bununla birlikte yazilari ve fiillerinde gelenekselci yaklasimi daha genis bir izleyici kitlesine tanistirma hususunda genel bir temayül söz konusudur.Nasr'in “temel” yazilarini genis külliyâtindan seçip ayirmak hiç de kolay bir is degildir. Okuyucularin onun yazilarina asina olmadiklari ve/veya onun ana noktalarinin bir hülasasina bakmak isteyecekleri varsayimiyla hareket ettim. Kitabin üç bölümünden ilki, Nasr'in günümüz din anlayisi için geleneksel perspektifin öneminin degerlendirilisini sunuyor. Ikinci kisim, onun gelenekselci perspektifi Islâm'a tatbik edisini ve bu yaklasimin Islâmî yaklasimin manevî ve entelektüel hayata mükemmel bir sekilde uyumunu gözler önüne seriyor. Üçüncü kisim ise, Gelenekselci Ekolün ana temalarini ele aliyor: metafizik, kozmoloji, manevî psikoloji, sanat, modern öncesi bilim ve modern düsüncenin noksanliklari.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.