Osmanlı Mekteplerinde Ahlak

Stok Kodu:
9786054733484
Sayfa Sayısı:
245
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2.Hamur
%20 indirimli
17,00TL
13,60TL
9786054733484
427679
Osmanlı Mekteplerinde Ahlak
Osmanlı Mekteplerinde Ahlak
13.60
Bu eser adından anlaşılacağı gibi Osmanlı Mekteplerindeki Ahlakı belirlemeyi amaçlamaktadır. Mektep ise Osmanlı eğitim sisteminin modern kurumudur. Bu açıdan o eğitimde hem bir sonu hem bir başlangıcı ifade etmektedir. Diğer taraftan o, bir 'süreklilik'tir. Klasik medrese eğitim sistemi bakımından bir son, modern eğitim sistemi bakımından bir başlangıç, içerik (ahlak ve eğitim) bakımından bir sürekliliktir. Bu bakımdan Osmanlı Mekteplerindeki Ahlak, eğitimde iki varlık alanını ve bu iki alanda tespit edilen 'ahlak'ı ifade etmektedir. İki alandan birincisi mekteple ilgili 'mevzuat ve belgeler'dir. İkincisi ders kitaplarıdır. Her ikisinde sürekli olan 'ahlak'tır. İşte bu eser, bu anlamda sürekli olanın peşinde, sürekli olanın arayışındadır. Ancak bu çalışmanın peşinde olduğu sürekli olan, aynı zamanda sürekli olmamakla yüzyüzedir. Yani o bir 'zaman'la sınırlıdır. Sürekli olanı sınırlayan 'Osmanlı' kavramıdır. Özetle çalışmanın amacı adında gizlidir. Yani o, bir taraftan sürekli olanı (yani değişmeyeni), diğer taraftan sürekli olmayanı (yani değişeni) arama çabasını ifade etmektedir.
Bu eser adından anlaşılacağı gibi Osmanlı Mekteplerindeki Ahlakı belirlemeyi amaçlamaktadır. Mektep ise Osmanlı eğitim sisteminin modern kurumudur. Bu açıdan o eğitimde hem bir sonu hem bir başlangıcı ifade etmektedir. Diğer taraftan o, bir 'süreklilik'tir. Klasik medrese eğitim sistemi bakımından bir son, modern eğitim sistemi bakımından bir başlangıç, içerik (ahlak ve eğitim) bakımından bir sürekliliktir. Bu bakımdan Osmanlı Mekteplerindeki Ahlak, eğitimde iki varlık alanını ve bu iki alanda tespit edilen 'ahlak'ı ifade etmektedir. İki alandan birincisi mekteple ilgili 'mevzuat ve belgeler'dir. İkincisi ders kitaplarıdır. Her ikisinde sürekli olan 'ahlak'tır. İşte bu eser, bu anlamda sürekli olanın peşinde, sürekli olanın arayışındadır. Ancak bu çalışmanın peşinde olduğu sürekli olan, aynı zamanda sürekli olmamakla yüzyüzedir. Yani o bir 'zaman'la sınırlıdır. Sürekli olanı sınırlayan 'Osmanlı' kavramıdır. Özetle çalışmanın amacı adında gizlidir. Yani o, bir taraftan sürekli olanı (yani değişmeyeni), diğer taraftan sürekli olmayanı (yani değişeni) arama çabasını ifade etmektedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat