Öncü Tiyatro ve Dijital Çağda Gösterim

Stok Kodu:
9786053992684
Sayfa Sayısı:
234
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%20 indirimli
150,00TL
120,00TL
9786053992684
420199
Öncü Tiyatro ve Dijital Çağda Gösterim
Öncü Tiyatro ve Dijital Çağda Gösterim
120.00
Geride biraktigimiz 20. yüzyil savaslar, toplumsal çalkanti ve dönüsümler ve devrimlerin yasandigi bir yüzyildi. Sanat da bu yüzyilda toplumsal sürece uygun bir biçimde en köklü dönüsümlerini yasadi ve daha yüzyilin baslarinda baslayarak resimden müzige, tiyatrodan baleye kadar birçok alanda “avant-garde” kavraminin getirmis oldugu yeni biçimlenme, yorum ve uygulamalarla yaratici bir itici güç kazandi. Sonuçta, insan ve insan eylemlerine odaklanan, bu islevle donanmis çagdas sahne serüveni, oyun sanatinda bir çagin en kusursuz imgesinin yansimasini yaratti.Prof. Aysin Candan'in bu eseri, çagdas sahne serüveninin bütünsel bir görünümünü yansitirken, oyun sanatinin yüzyil içindeki örneklerini kronolojik bir siralama yerine anlatmak yerine belli basli siçrama basamaklarina odaklaniyor. Candan, böylesi bir yaklasimin tarihsel akista bir kopukluk yaratmayacagini, tersine farklilik ve çesitliligi yansitan bir bütünlük olusturacagini öne sürüyor. Candan'a göre, geride biraktigimiz 20. yüzyilin kendine özgü çalkantili, kopuk ve siçramalarla dolu toplumsal tablosunu algilayabilmemiz ancak böyle bir anlatimla mümkün olacaktir.Kitapta “Yönetmenin Ortaya Çikisi”, “Politik Tiyatro”, “Törensel Tiyatro”, “Dans Tiyatrosu” gibi basliklar altinda 20. yüzyilin belli basli oyun sanati olgularinin izlerini sürerken; Stanislaviski, Artaud, Brecht ve Grotowski gibi öncülerin yarattiklari büyük akimlarin birbirleriyle olan baglantilarini da kavrayabileceksiniz.Yazarin kitabin ikinci baskisina ekledigi “Dijital Çagin Tiyatrosu” adli bölüm ise, dijital kültür, performatif dönüsüm, beden ve bedensel okuryazarlik, yeni uzam anlayisi, sahnenin arayüz olarak anlami gibi konulara deginerek, postmodern ve dijital teknolojinin tiyatroya getirdiklerini ele aliyor.Öncü Tiyatro ve Dijital Çagda Gösterim, Craig, Reinhardt, Stanislaviski, Meyerhold, Piscator, Brecht, Artaud, Grotowski, Brook, Bausch ve Wilson, daha sonra da Castorf, Castellucci, Haug, Wetzel ve Kaegi gibi sanatçilar çerçevesinde 20. ve 21. yüzyil basi tiyatrosunda yer alan akimlari ve temel kavramlari inceliyor ve bütünlüklü ve kapsamli bakis açisiyla temel bir basvuru kitabi olma özelligi tasiyor.
Geride biraktigimiz 20. yüzyil savaslar, toplumsal çalkanti ve dönüsümler ve devrimlerin yasandigi bir yüzyildi. Sanat da bu yüzyilda toplumsal sürece uygun bir biçimde en köklü dönüsümlerini yasadi ve daha yüzyilin baslarinda baslayarak resimden müzige, tiyatrodan baleye kadar birçok alanda “avant-garde” kavraminin getirmis oldugu yeni biçimlenme, yorum ve uygulamalarla yaratici bir itici güç kazandi. Sonuçta, insan ve insan eylemlerine odaklanan, bu islevle donanmis çagdas sahne serüveni, oyun sanatinda bir çagin en kusursuz imgesinin yansimasini yaratti.Prof. Aysin Candan'in bu eseri, çagdas sahne serüveninin bütünsel bir görünümünü yansitirken, oyun sanatinin yüzyil içindeki örneklerini kronolojik bir siralama yerine anlatmak yerine belli basli siçrama basamaklarina odaklaniyor. Candan, böylesi bir yaklasimin tarihsel akista bir kopukluk yaratmayacagini, tersine farklilik ve çesitliligi yansitan bir bütünlük olusturacagini öne sürüyor. Candan'a göre, geride biraktigimiz 20. yüzyilin kendine özgü çalkantili, kopuk ve siçramalarla dolu toplumsal tablosunu algilayabilmemiz ancak böyle bir anlatimla mümkün olacaktir.Kitapta “Yönetmenin Ortaya Çikisi”, “Politik Tiyatro”, “Törensel Tiyatro”, “Dans Tiyatrosu” gibi basliklar altinda 20. yüzyilin belli basli oyun sanati olgularinin izlerini sürerken; Stanislaviski, Artaud, Brecht ve Grotowski gibi öncülerin yarattiklari büyük akimlarin birbirleriyle olan baglantilarini da kavrayabileceksiniz.Yazarin kitabin ikinci baskisina ekledigi “Dijital Çagin Tiyatrosu” adli bölüm ise, dijital kültür, performatif dönüsüm, beden ve bedensel okuryazarlik, yeni uzam anlayisi, sahnenin arayüz olarak anlami gibi konulara deginerek, postmodern ve dijital teknolojinin tiyatroya getirdiklerini ele aliyor.Öncü Tiyatro ve Dijital Çagda Gösterim, Craig, Reinhardt, Stanislaviski, Meyerhold, Piscator, Brecht, Artaud, Grotowski, Brook, Bausch ve Wilson, daha sonra da Castorf, Castellucci, Haug, Wetzel ve Kaegi gibi sanatçilar çerçevesinde 20. ve 21. yüzyil basi tiyatrosunda yer alan akimlari ve temel kavramlari inceliyor ve bütünlüklü ve kapsamli bakis açisiyla temel bir basvuru kitabi olma özelligi tasiyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat