9786258314236
558369
https://www.tdedkitap.com/mesnevinin-uc-kapisi
Mesnevi'nin Üç Kapısı
104.00
Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî-i Mânevî'sinin her cildinin başında kitabın Fâtiha'sı hükmünde bir dîbâce yer alır. Bu dîbâcelerden birinci, üçüncü ve dördüncü ciltlerde bulunanlar Arapça, diğerleri Farsça dilinde kaleme alınmıştır. Çevirisini sunduğumuz Sırâtu's-Sevî Şerhu Dîbâcâti'l-Mesnevî isimli bu eser, İmam Nablusî'nin Mesnevî'nin Arapça üç dîbâcesine yazdığı şerhten meydana gelmektedir.
İmam Nablusî bu çalışmasında gerek İbn Arabî'den yaptığı nakillerle gerekse Ekberiyye geleneğine ait kavramları kullanmak suretiyle
Şeyh-i Ekber ile Hz. Mevlânâ'yı buluşturmuş, ilim ehli âriflerin aynı hakikati ifade ettiğini göstermiştir.
Vahdet-i vücûd anlayışının yoğun biçimde işlendiği bu kitap, aynı zamanda Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî'de ifade ettiği felsefe ve hikmete giriş mahiyetindedir.
İmam Nablusî bu çalışmasında gerek İbn Arabî'den yaptığı nakillerle gerekse Ekberiyye geleneğine ait kavramları kullanmak suretiyle
Şeyh-i Ekber ile Hz. Mevlânâ'yı buluşturmuş, ilim ehli âriflerin aynı hakikati ifade ettiğini göstermiştir.
Vahdet-i vücûd anlayışının yoğun biçimde işlendiği bu kitap, aynı zamanda Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî'de ifade ettiği felsefe ve hikmete giriş mahiyetindedir.
Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî-i Mânevî'sinin her cildinin başında kitabın Fâtiha'sı hükmünde bir dîbâce yer alır. Bu dîbâcelerden birinci, üçüncü ve dördüncü ciltlerde bulunanlar Arapça, diğerleri Farsça dilinde kaleme alınmıştır. Çevirisini sunduğumuz Sırâtu's-Sevî Şerhu Dîbâcâti'l-Mesnevî isimli bu eser, İmam Nablusî'nin Mesnevî'nin Arapça üç dîbâcesine yazdığı şerhten meydana gelmektedir.
İmam Nablusî bu çalışmasında gerek İbn Arabî'den yaptığı nakillerle gerekse Ekberiyye geleneğine ait kavramları kullanmak suretiyle
Şeyh-i Ekber ile Hz. Mevlânâ'yı buluşturmuş, ilim ehli âriflerin aynı hakikati ifade ettiğini göstermiştir.
Vahdet-i vücûd anlayışının yoğun biçimde işlendiği bu kitap, aynı zamanda Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî'de ifade ettiği felsefe ve hikmete giriş mahiyetindedir.
İmam Nablusî bu çalışmasında gerek İbn Arabî'den yaptığı nakillerle gerekse Ekberiyye geleneğine ait kavramları kullanmak suretiyle
Şeyh-i Ekber ile Hz. Mevlânâ'yı buluşturmuş, ilim ehli âriflerin aynı hakikati ifade ettiğini göstermiştir.
Vahdet-i vücûd anlayışının yoğun biçimde işlendiği bu kitap, aynı zamanda Hz. Mevlânâ'nın Mesnevî'de ifade ettiği felsefe ve hikmete giriş mahiyetindedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.