9789944105279
502111
https://www.tdedkitap.com/kutsal-sekularizm
Kutsal Sekülarizm
160.00
Sekülarizm, dindisi bir toplumu ne kadar insa edebilmistir?Kendini kutsal/astiran sekülarizm, insanin ruh-mana dünyasini yok edebilmis midir?• Modern toplumlar, sekülarizmin aldatma ve kiskirtmalarina daha ne kadar tahammül edecektir?• Genelde dindarlik, özelde Islâm, seküler postülalar karsisinda tereddüt, savrulma, eziklik, kirilma illetinden nasil kurtulacaktir?Aydinlanma idealleri üzerine kurulu modern dünya, Tanri'ya ve Tanrisal hakikate referans yapmadan güzel bir gelecek vaadinde bulunuyordu insana. Fakat gelinen noktada, paradigmanin krizinin giderek derinlestigi ve çöküs yasadigi gözleniyor. Post modernlik, küresellesme gibi süreç ve tartismalar, kültürel, politik, ekonomik ve toplumsal kriz alanlarini tanimlayan ögeleri içinde barindiriyor. Bu baglamda sekülerlesme-dünyevilesme farkli anlamlara gelecek biçimde yorumlanmakla birlikte, dinin sosyal yapidaki otorite ve geçerliligini yitirdigi, dindarligin içeriginde zayiflama ve bosalma meydana geldigi bir sürece isaret etmektedir.Modemizm, hayata dualizmler içinden yaklasmakta; dolayisiyla madde-mana, ruh-beden, kutsal-dindisi vb. gibi birbirinden bagimsizlastirilmis iliskiler içinden seküler bir dünya görüsü sunmaktadir. Modern toplum, dünyanin kutsal düzeninin ortadan kalkmasiyla dogar; bu düzenin yerine ortaya çikan ise, araçsal akilci eylemle kisisel öznenin hem ayriligi hem de birbirine bagimliligidir ve neticede topluma ve tutumlarin islevselligine tapinmaya götürmektedir. Modern zamanlarda meydana gelen hizli degisimler, Islâm dünyasini, önüne sunulan her seye karsi zayif ve iradesiz kilmistir. Bu sunumu Islâm dünyasi kendi kültürel hafizasi, teorisi ve gücüyle test etmediginden dolayi, savrulmalarin bir türlü önü kesilmemektedir. "Ilerleme" ve "teknoloji" merkezli batili postülalar karsisinda Islâm dünyasinda referanslari tekrar gözden geçirme; bununla baglantili olarak süphe, tereddüt, kirilma ve alt üst oluslar yasandi. Bu sebeple özgür irade ve zihinleriyle is yapabilme gücünü giderek kaybeden bir "kitle"ye dogru metamorfoz geçirmektedirler. Islâm dünyasinin acilen, farkli kirilma noktalarinda bozulan ve kayan perspektifini düzeltmeye ihtiyaci vardir. Kutsal Sekülarizm"'isimli bu kitap, bu sürece isaret ediyor. Özellikle de sürekli bir kendinden eminlik, kendine güven duygusunu vurgulamayi amaçliyor. Bati I Mastin Imis düsünce ve hayat tarzlarinin teknoloji ve dünya cenneti vaadleri; bütün aldatma, igva ve kiskirtmalari karsisinda eziklik, bastirilmislik hissini degil sürekli bir "kendinden emin olma"'halini öneriyor.
Sekülarizm, dindisi bir toplumu ne kadar insa edebilmistir?Kendini kutsal/astiran sekülarizm, insanin ruh-mana dünyasini yok edebilmis midir?• Modern toplumlar, sekülarizmin aldatma ve kiskirtmalarina daha ne kadar tahammül edecektir?• Genelde dindarlik, özelde Islâm, seküler postülalar karsisinda tereddüt, savrulma, eziklik, kirilma illetinden nasil kurtulacaktir?Aydinlanma idealleri üzerine kurulu modern dünya, Tanri'ya ve Tanrisal hakikate referans yapmadan güzel bir gelecek vaadinde bulunuyordu insana. Fakat gelinen noktada, paradigmanin krizinin giderek derinlestigi ve çöküs yasadigi gözleniyor. Post modernlik, küresellesme gibi süreç ve tartismalar, kültürel, politik, ekonomik ve toplumsal kriz alanlarini tanimlayan ögeleri içinde barindiriyor. Bu baglamda sekülerlesme-dünyevilesme farkli anlamlara gelecek biçimde yorumlanmakla birlikte, dinin sosyal yapidaki otorite ve geçerliligini yitirdigi, dindarligin içeriginde zayiflama ve bosalma meydana geldigi bir sürece isaret etmektedir.Modemizm, hayata dualizmler içinden yaklasmakta; dolayisiyla madde-mana, ruh-beden, kutsal-dindisi vb. gibi birbirinden bagimsizlastirilmis iliskiler içinden seküler bir dünya görüsü sunmaktadir. Modern toplum, dünyanin kutsal düzeninin ortadan kalkmasiyla dogar; bu düzenin yerine ortaya çikan ise, araçsal akilci eylemle kisisel öznenin hem ayriligi hem de birbirine bagimliligidir ve neticede topluma ve tutumlarin islevselligine tapinmaya götürmektedir. Modern zamanlarda meydana gelen hizli degisimler, Islâm dünyasini, önüne sunulan her seye karsi zayif ve iradesiz kilmistir. Bu sunumu Islâm dünyasi kendi kültürel hafizasi, teorisi ve gücüyle test etmediginden dolayi, savrulmalarin bir türlü önü kesilmemektedir. "Ilerleme" ve "teknoloji" merkezli batili postülalar karsisinda Islâm dünyasinda referanslari tekrar gözden geçirme; bununla baglantili olarak süphe, tereddüt, kirilma ve alt üst oluslar yasandi. Bu sebeple özgür irade ve zihinleriyle is yapabilme gücünü giderek kaybeden bir "kitle"ye dogru metamorfoz geçirmektedirler. Islâm dünyasinin acilen, farkli kirilma noktalarinda bozulan ve kayan perspektifini düzeltmeye ihtiyaci vardir. Kutsal Sekülarizm"'isimli bu kitap, bu sürece isaret ediyor. Özellikle de sürekli bir kendinden eminlik, kendine güven duygusunu vurgulamayi amaçliyor. Bati I Mastin Imis düsünce ve hayat tarzlarinin teknoloji ve dünya cenneti vaadleri; bütün aldatma, igva ve kiskirtmalari karsisinda eziklik, bastirilmislik hissini degil sürekli bir "kendinden emin olma"'halini öneriyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.