9786056723001
445668
https://www.tdedkitap.com/kuranin-anlasilmasinda-siyerin-rolu
Kuranın Anlaşılmasında Siyerin Rolü
232.00
Kur'ân ve siyer, bütünün iki parçası konumundadır. Siyer, Kur'ân'ıbeyân eder, Kur'ân ise siyeri cem eder. Diğer bir ifadeyle siyerin özü ve hülâsası Kur'ân, Kur'ân'ıntafsîli ise siyerdir.
Kur'ân ile Hz. Peygamber (s.a.s.) arasında kül-cüz ilişkisi olması hasebiyle Kur'ân'da yer alan bir talebin rükunları, cüzleri, tafsîlatı ve tamamlayıcı unsurları yahut nitelikleri siyer rivâyetlerinde yer almaktadır. Yani dinin ikâmesi için zarûri olan emir ve nehiyler Kur'ân'da aslî itibariyle yer almakla birlikte bunların tamamlayıcısı olan unsurlar, Hz. Peygamber (s.a.s.) ve onun hayatında aktif bir şekilde rol alan sahâbe yaşamında bulunmaktadır.
Tüm bunlardan hareketle bu eserde; Kur'ân'ı anlama ve yorumlama sürecinde nas-olgu birlikteliğine vurgu yapılmış, olgunun göz ardı edilerek sadece nastan hareket etmenin yanlışlığına dikkat çekilmiştir. Diğer taraftan anlam ve yorumda mümkün mertebe objektifliği yakalayıp sübjektiflikten uzaklaşmanın zarûrî olduğu ve Kur'ân anlayışında belirli ilkelerin bulunması gerektiği anlatılmıştır.
Kur'ân ile Hz. Peygamber (s.a.s.) arasında kül-cüz ilişkisi olması hasebiyle Kur'ân'da yer alan bir talebin rükunları, cüzleri, tafsîlatı ve tamamlayıcı unsurları yahut nitelikleri siyer rivâyetlerinde yer almaktadır. Yani dinin ikâmesi için zarûri olan emir ve nehiyler Kur'ân'da aslî itibariyle yer almakla birlikte bunların tamamlayıcısı olan unsurlar, Hz. Peygamber (s.a.s.) ve onun hayatında aktif bir şekilde rol alan sahâbe yaşamında bulunmaktadır.
Tüm bunlardan hareketle bu eserde; Kur'ân'ı anlama ve yorumlama sürecinde nas-olgu birlikteliğine vurgu yapılmış, olgunun göz ardı edilerek sadece nastan hareket etmenin yanlışlığına dikkat çekilmiştir. Diğer taraftan anlam ve yorumda mümkün mertebe objektifliği yakalayıp sübjektiflikten uzaklaşmanın zarûrî olduğu ve Kur'ân anlayışında belirli ilkelerin bulunması gerektiği anlatılmıştır.
Kur'ân ve siyer, bütünün iki parçası konumundadır. Siyer, Kur'ân'ıbeyân eder, Kur'ân ise siyeri cem eder. Diğer bir ifadeyle siyerin özü ve hülâsası Kur'ân, Kur'ân'ıntafsîli ise siyerdir.
Kur'ân ile Hz. Peygamber (s.a.s.) arasında kül-cüz ilişkisi olması hasebiyle Kur'ân'da yer alan bir talebin rükunları, cüzleri, tafsîlatı ve tamamlayıcı unsurları yahut nitelikleri siyer rivâyetlerinde yer almaktadır. Yani dinin ikâmesi için zarûri olan emir ve nehiyler Kur'ân'da aslî itibariyle yer almakla birlikte bunların tamamlayıcısı olan unsurlar, Hz. Peygamber (s.a.s.) ve onun hayatında aktif bir şekilde rol alan sahâbe yaşamında bulunmaktadır.
Tüm bunlardan hareketle bu eserde; Kur'ân'ı anlama ve yorumlama sürecinde nas-olgu birlikteliğine vurgu yapılmış, olgunun göz ardı edilerek sadece nastan hareket etmenin yanlışlığına dikkat çekilmiştir. Diğer taraftan anlam ve yorumda mümkün mertebe objektifliği yakalayıp sübjektiflikten uzaklaşmanın zarûrî olduğu ve Kur'ân anlayışında belirli ilkelerin bulunması gerektiği anlatılmıştır.
Kur'ân ile Hz. Peygamber (s.a.s.) arasında kül-cüz ilişkisi olması hasebiyle Kur'ân'da yer alan bir talebin rükunları, cüzleri, tafsîlatı ve tamamlayıcı unsurları yahut nitelikleri siyer rivâyetlerinde yer almaktadır. Yani dinin ikâmesi için zarûri olan emir ve nehiyler Kur'ân'da aslî itibariyle yer almakla birlikte bunların tamamlayıcısı olan unsurlar, Hz. Peygamber (s.a.s.) ve onun hayatında aktif bir şekilde rol alan sahâbe yaşamında bulunmaktadır.
Tüm bunlardan hareketle bu eserde; Kur'ân'ı anlama ve yorumlama sürecinde nas-olgu birlikteliğine vurgu yapılmış, olgunun göz ardı edilerek sadece nastan hareket etmenin yanlışlığına dikkat çekilmiştir. Diğer taraftan anlam ve yorumda mümkün mertebe objektifliği yakalayıp sübjektiflikten uzaklaşmanın zarûrî olduğu ve Kur'ân anlayışında belirli ilkelerin bulunması gerektiği anlatılmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.