Kur’an’ın Zihniyeti Değiştirmesi

Stok Kodu:
9789755501628
Sayfa Sayısı:
296
Basım Tarihi:
2005-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
80,00TL
64,00TL
9789755501628
488441
Kur’an’ın Zihniyeti Değiştirmesi
Kur’an’ın Zihniyeti Değiştirmesi
64.00
Zihniyet konulari; çetrefilli, karmasik ve paradoksal nitelikler içerdiklerinden anlasilmasi en zor konular arsinda yer alir.Varlik, hayat, insan ve toplum konularinda isin esasini zihniyet belirlemektedir.Önce Mezopotamya, Misir, Hint ve Çin, Dinin de yazi ve felsefenin de birer besigi oldular.Sonra Mezopotamya kaynakli bir evren görüsü bundan yaklasik 2000 yil önce Yunan da yayginlasti.Buna göre, evrenin ana maddeleri Anasiri Erbaa, yani:Hava, ates, su, toprak temeline dayanir.Dünyanin tamamini bu perspektiften bakip degerlendirmek bir zihniyet konusudur.Bu 325 te Iznik Konsülünün önerdigi Teslis (Bab, Ogul, Kutsal Ruh)tüm Hristiyanlarca kabul görmese de zamanla genel bir yayginlik kazandi.Zihniyet konularina örnek olabilecek konulardan biri de budur. Bati da ilahi ve beseri otorite mücadelesinde Kilise tarafinin kaybetmesinden sonra ortaya çikan dünya görüsü de zihniyet konularinin bir numune-i misali gibi ele alinabilir.Burada Rönesans ve Reform hareketlerine atif yapilsa da, temelde degisen sey, dünya görüsüdür.Artik insan, din ve devlet yeniden konumlanmis ve farkli biçimde yorumlanmaya baslanmistir.Yönetimde hakimiyet, ulusa ve ulusu merkeze alan devlete, yani:Ulus Devlete emanet edilecektir.Idarede Tanri ya yer verilmeyecektir, yani:idare, ancak insan akli ve duygularina emanet edilerek elde edilebilecek olan Laiklik ilkesine bagli kalacaktir.Bunlara bagli olarak yönetimde herhangi bir sinif veya zümreye ayricalik tanimamak manasina gelen Demokrasi devletin yönetim seklini belirleyecektir. Hayat bir görevdir ve asla bosa harcanmamalidir.Bati kültürünün yetistirdigi insan, ölüm düsüncesini bastirma egilimindedir.Çünkü onlara göre ölüm ve hayat birbirine zit kavramlardir.Oysa Doguda ölüm hayatin bir parçasidir.Ölüm bilinci, hayatin içindedir ve ayni zamandahayatin tamamlayan bir parçasidir.Hayati anlamli kilan, ölümün varligidir.Insan ancak ölümün varligini bilerek, içsellestirerek, yasadigi her günü sanki son yasadigi günmüs gibi yasayabilir.
Zihniyet konulari; çetrefilli, karmasik ve paradoksal nitelikler içerdiklerinden anlasilmasi en zor konular arsinda yer alir.Varlik, hayat, insan ve toplum konularinda isin esasini zihniyet belirlemektedir.Önce Mezopotamya, Misir, Hint ve Çin, Dinin de yazi ve felsefenin de birer besigi oldular.Sonra Mezopotamya kaynakli bir evren görüsü bundan yaklasik 2000 yil önce Yunan da yayginlasti.Buna göre, evrenin ana maddeleri Anasiri Erbaa, yani:Hava, ates, su, toprak temeline dayanir.Dünyanin tamamini bu perspektiften bakip degerlendirmek bir zihniyet konusudur.Bu 325 te Iznik Konsülünün önerdigi Teslis (Bab, Ogul, Kutsal Ruh)tüm Hristiyanlarca kabul görmese de zamanla genel bir yayginlik kazandi.Zihniyet konularina örnek olabilecek konulardan biri de budur. Bati da ilahi ve beseri otorite mücadelesinde Kilise tarafinin kaybetmesinden sonra ortaya çikan dünya görüsü de zihniyet konularinin bir numune-i misali gibi ele alinabilir.Burada Rönesans ve Reform hareketlerine atif yapilsa da, temelde degisen sey, dünya görüsüdür.Artik insan, din ve devlet yeniden konumlanmis ve farkli biçimde yorumlanmaya baslanmistir.Yönetimde hakimiyet, ulusa ve ulusu merkeze alan devlete, yani:Ulus Devlete emanet edilecektir.Idarede Tanri ya yer verilmeyecektir, yani:idare, ancak insan akli ve duygularina emanet edilerek elde edilebilecek olan Laiklik ilkesine bagli kalacaktir.Bunlara bagli olarak yönetimde herhangi bir sinif veya zümreye ayricalik tanimamak manasina gelen Demokrasi devletin yönetim seklini belirleyecektir. Hayat bir görevdir ve asla bosa harcanmamalidir.Bati kültürünün yetistirdigi insan, ölüm düsüncesini bastirma egilimindedir.Çünkü onlara göre ölüm ve hayat birbirine zit kavramlardir.Oysa Doguda ölüm hayatin bir parçasidir.Ölüm bilinci, hayatin içindedir ve ayni zamandahayatin tamamlayan bir parçasidir.Hayati anlamli kilan, ölümün varligidir.Insan ancak ölümün varligini bilerek, içsellestirerek, yasadigi her günü sanki son yasadigi günmüs gibi yasayabilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat