9789750851827
460964
https://www.tdedkitap.com/korku-ve-titreme-modern-klasikler
Korku ve Titreme - Modern Klasikler
36.00
Modern İran edebiyatının en önemli isimlerinden olan Gulam Hüseyin Sâedi, bu kez Korku ve Titreme'yle gerçekçilikle büyülü gerçekçiliğin iç içe geçtiği bambaşka
bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy
halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı
gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev
görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu
gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da
aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy
halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı
gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev
görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu
gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da
aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
Modern İran edebiyatının en önemli isimlerinden olan Gulam Hüseyin Sâedi, bu kez Korku ve Titreme'yle gerçekçilikle büyülü gerçekçiliğin iç içe geçtiği bambaşka
bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy
halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı
gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev
görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu
gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da
aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
bir iklime götürüyor okuru. Balıkçılıkla geçinen küçük bir kıyı köyünde yaşanan gizemli olaylar yer alıyor Korku ve Titreme'de. Deniz kültürünün yaşamını biçimlendirdiği köy
halkı kimi zaman komik, kimi zaman üçkâğıtçı, kimi zaman da çocukça bir saflıkla ama hep cahilce ve korkuyla hareket ediyor. Durağanlığın bile kendince bir tempo yarattığı
gündelik hayat, sahile demirleyen tuhaf bir gemiyle birlikte değişerek adeta dönüşüm geçiriyor.
Korku ve Titreme büyülü gerçekçiliğin güçlü kalemi Sâedi'nin, sıradan diyaloglarla olağanüstü bir atmosfer yarattığı, gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen özgün yapıtlarından biri.
O, İranlılar için Márquez'den önceki Márquez'dir.-Ahmet Şamlu
Gulam Hüseyin Sâedi'nin eserlerinde biçem, sansürü ezme mekanizması olarak işlev
görür. Yazar, mesajı öylesine zekice iletir ki bir mesaj verildiği izlenimi yaratmaz. Bu
gizlenmiş mesajları, eserlerini sansürlemek için okuyanlar göremediği gibi okurları da
aldıklarının farkına varmadan alırlar.-Reza Beraheni
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.