9786058495548
519342
https://www.tdedkitap.com/kolajlar
Kolajlar
224.00
Bu kitap Louis Aragon'un yeni bir anlatim yolu olarak “kolaj” konusunda 1923-1965 yillari arasinda kaleme aldigi, bazilari hiç yayinlanmamis yazilarini biraraya getiriyor.
Bu yazilar iki açidan önemli: Ilk olarak, sadece yagliboya resmi soylu sayan bir anlayisa karsi, “kolaj” denilen yeni bir yordama sahip çiktiklari için; ikinci olarak da, birçok alanda inatla yanlis davranmis olmakla taninan Louis Aragon kendine iliskin hiç beklenilmedigi kadar duru bir yaklasim sergiledigi için.
Resme meydan okunuyordu ve resme meydan okuyanlar kolaj adi verilen bu yaklasimin ustalariydi: Max Ernst, John Heartfield ve Adolf Hoffmeister.
“Modern resmin özüne iliskin bir tartismaya isik tutuyordum, bu benim de tartismamdi, gerçekligin resmedilmis tasarimlamaya sizmasi tartismasiydi bu. O zamanlar hâlâ kapali olan bu kapi, gerçekçiligin kapisiydi.”
Louis Aragon siirlerinde oldugu gibi yine kendini
ariyor, kendini sorguluyor.
Bu yazilar iki açidan önemli: Ilk olarak, sadece yagliboya resmi soylu sayan bir anlayisa karsi, “kolaj” denilen yeni bir yordama sahip çiktiklari için; ikinci olarak da, birçok alanda inatla yanlis davranmis olmakla taninan Louis Aragon kendine iliskin hiç beklenilmedigi kadar duru bir yaklasim sergiledigi için.
Resme meydan okunuyordu ve resme meydan okuyanlar kolaj adi verilen bu yaklasimin ustalariydi: Max Ernst, John Heartfield ve Adolf Hoffmeister.
“Modern resmin özüne iliskin bir tartismaya isik tutuyordum, bu benim de tartismamdi, gerçekligin resmedilmis tasarimlamaya sizmasi tartismasiydi bu. O zamanlar hâlâ kapali olan bu kapi, gerçekçiligin kapisiydi.”
Louis Aragon siirlerinde oldugu gibi yine kendini
ariyor, kendini sorguluyor.
Bu kitap Louis Aragon'un yeni bir anlatim yolu olarak “kolaj” konusunda 1923-1965 yillari arasinda kaleme aldigi, bazilari hiç yayinlanmamis yazilarini biraraya getiriyor.
Bu yazilar iki açidan önemli: Ilk olarak, sadece yagliboya resmi soylu sayan bir anlayisa karsi, “kolaj” denilen yeni bir yordama sahip çiktiklari için; ikinci olarak da, birçok alanda inatla yanlis davranmis olmakla taninan Louis Aragon kendine iliskin hiç beklenilmedigi kadar duru bir yaklasim sergiledigi için.
Resme meydan okunuyordu ve resme meydan okuyanlar kolaj adi verilen bu yaklasimin ustalariydi: Max Ernst, John Heartfield ve Adolf Hoffmeister.
“Modern resmin özüne iliskin bir tartismaya isik tutuyordum, bu benim de tartismamdi, gerçekligin resmedilmis tasarimlamaya sizmasi tartismasiydi bu. O zamanlar hâlâ kapali olan bu kapi, gerçekçiligin kapisiydi.”
Louis Aragon siirlerinde oldugu gibi yine kendini
ariyor, kendini sorguluyor.
Bu yazilar iki açidan önemli: Ilk olarak, sadece yagliboya resmi soylu sayan bir anlayisa karsi, “kolaj” denilen yeni bir yordama sahip çiktiklari için; ikinci olarak da, birçok alanda inatla yanlis davranmis olmakla taninan Louis Aragon kendine iliskin hiç beklenilmedigi kadar duru bir yaklasim sergiledigi için.
Resme meydan okunuyordu ve resme meydan okuyanlar kolaj adi verilen bu yaklasimin ustalariydi: Max Ernst, John Heartfield ve Adolf Hoffmeister.
“Modern resmin özüne iliskin bir tartismaya isik tutuyordum, bu benim de tartismamdi, gerçekligin resmedilmis tasarimlamaya sizmasi tartismasiydi bu. O zamanlar hâlâ kapali olan bu kapi, gerçekçiligin kapisiydi.”
Louis Aragon siirlerinde oldugu gibi yine kendini
ariyor, kendini sorguluyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.