2016000016420
362856
https://www.tdedkitap.com/keskul-dergisi-sayi-32
Keşkül Dergisi Sayı: 32
32.00
Mürsid Elinde Mürîd Gassal Elinde Meyyit Gibi OlmalidirKeskül'ün 32. Sayi konusu: mürîd mürsid iliskisi Tasavvuf insan yetistirir, gaye insana kendini bildirerek ahlâk-i Muhammediyye'yi giydirmek ve bu istikamet üzere Allah'a vâsil etmektir. Iste bu süreç, hakîkî bir mürsidin nazari ve tasarrufu altinda geçer. Seyr ü sülûk da denilen bu çetin yolculuk, kisinin kâmil bir mürside baglanmasiyla baslar ki, bu da mânevî bir emir neticesindedir. Hakîkatte ezelde kurulan bu iliski, o andan itibaren mürîdlige adim atan kisiyle, ona yol gösterecek mürsidi arasinda bir hukukun olusmasina yol açar fakat bu hukuk, herhangi bir ast üst iliskisinde ortaya çikan hukuktan çok farklidir. Çünkü mürîd için 'gassal elinde meyyit gibi olmak' sözkonusudur. Keskül dergisi, 32. sayisinda mürîd mürsid arasinda cereyan eden bu iliskiyi sayfalarina tasiyor. Ilk dönemlerden baslayarak tasavvuf ehlinin konu hakkindaki düsünceleri, tarîkat edebleri, mürsid mürîd iliskisinde kilit noktalari olusturan intisâb, irsad, muhabbet, samimiyet, sohbet, hizmet, rüya, râbita, halvet gibi belirleyici kavramlar üzerinden bu ilâhî bag anlatiliyor. Bununla birlikte sahte seyhlere, tasavvufu çikarlari dogrultusunda kullananlara deginilirken hakîkî mürsidlerin özellikleri de okuyucunun dikkatine sunuluyor. Prof. Dr. Süleyman Uludag, genelde Islâm, özelde tasavvuf literatürü çerçevesinde mürsid ve irsad kavramini anlattigi Irsad ve Mürsid baslikli yazisiyla konuya güzel bir girizgâh yaparken Prof. Dr. Mustafa Kara Tasavvuf Mektebinde Mürîd ve Mürsid adli yazisiyla tasavvuf ehlinin bu konulardaki nutuklari ve risâlelerinden örnekler veriyor. Yrd. Doç. Dr. Idris Türk, tarîkatlar öncesi dönemde mürsid mürîd iliskisini ele alirken Doç. Dr. Süleyman Gökbulut, Ebu'n-Necib Ziyâüddîn Sühreverdî'nin Âdâbü'l-Mürîdîn adli eserini ve mürîdlerin âdâbina dâir düsüncelerini serdediyor.Prof. Dr. Himmet Konur, Mevlânâ Celâleddîn Rûmî Hazretleri'nin Mesnevî'sindeki mürîd mürsid iliskisine deginirken, Yrd. Doç. Dr. Hâlim Gül, Naksî-Halidî Seyhi Ahmed Ziyaüddîn Gümüshanevî Hazretleri'nin mürîd mürsid anlayisini anlatiyor. Doç. Dr. Selami Simsek, bir Kâdirî seyhi Osman Sems Efendi'nin Âdâbü'l-Mürîd Fî Sohbeti'l-Murad adli mesnevîsini tahlil ederken Yrd. Doç. Dr. Erdem Can Öztürk, Seyyid Nizamoglu'nun mürsîd ve mürîd tanimlari ve tavsiyelerini tedkik ediyor. Prof. Dr. Irfan Gündüz'ün mürîd mürsid iliskisinde râbitanin önemi, nasil yapildigi, râbitaya riayet etmenin neticelerini kaleme aldigi yazisi ile birlikte, her dâim merak uyandiran bu ilâhî iliskiyi yüzyillardir insanliga en güzel sekilde tasiyan menkibeler de konunun daha iyi anlasilmasi için birer anahtar niteliginde. Keskül dergisi, ilk defa gün yüzüne çikan yazma eserler, tarihî belgeler ve fotograflarla bezenmis bu 32. sayisi ile yeni nesillere yine önemli bir mirasi aktarabilmenin huzurunu yasiyor.(Tanitim Bülteninden)-
Mürsid Elinde Mürîd Gassal Elinde Meyyit Gibi OlmalidirKeskül'ün 32. Sayi konusu: mürîd mürsid iliskisi Tasavvuf insan yetistirir, gaye insana kendini bildirerek ahlâk-i Muhammediyye'yi giydirmek ve bu istikamet üzere Allah'a vâsil etmektir. Iste bu süreç, hakîkî bir mürsidin nazari ve tasarrufu altinda geçer. Seyr ü sülûk da denilen bu çetin yolculuk, kisinin kâmil bir mürside baglanmasiyla baslar ki, bu da mânevî bir emir neticesindedir. Hakîkatte ezelde kurulan bu iliski, o andan itibaren mürîdlige adim atan kisiyle, ona yol gösterecek mürsidi arasinda bir hukukun olusmasina yol açar fakat bu hukuk, herhangi bir ast üst iliskisinde ortaya çikan hukuktan çok farklidir. Çünkü mürîd için 'gassal elinde meyyit gibi olmak' sözkonusudur. Keskül dergisi, 32. sayisinda mürîd mürsid arasinda cereyan eden bu iliskiyi sayfalarina tasiyor. Ilk dönemlerden baslayarak tasavvuf ehlinin konu hakkindaki düsünceleri, tarîkat edebleri, mürsid mürîd iliskisinde kilit noktalari olusturan intisâb, irsad, muhabbet, samimiyet, sohbet, hizmet, rüya, râbita, halvet gibi belirleyici kavramlar üzerinden bu ilâhî bag anlatiliyor. Bununla birlikte sahte seyhlere, tasavvufu çikarlari dogrultusunda kullananlara deginilirken hakîkî mürsidlerin özellikleri de okuyucunun dikkatine sunuluyor. Prof. Dr. Süleyman Uludag, genelde Islâm, özelde tasavvuf literatürü çerçevesinde mürsid ve irsad kavramini anlattigi Irsad ve Mürsid baslikli yazisiyla konuya güzel bir girizgâh yaparken Prof. Dr. Mustafa Kara Tasavvuf Mektebinde Mürîd ve Mürsid adli yazisiyla tasavvuf ehlinin bu konulardaki nutuklari ve risâlelerinden örnekler veriyor. Yrd. Doç. Dr. Idris Türk, tarîkatlar öncesi dönemde mürsid mürîd iliskisini ele alirken Doç. Dr. Süleyman Gökbulut, Ebu'n-Necib Ziyâüddîn Sühreverdî'nin Âdâbü'l-Mürîdîn adli eserini ve mürîdlerin âdâbina dâir düsüncelerini serdediyor.Prof. Dr. Himmet Konur, Mevlânâ Celâleddîn Rûmî Hazretleri'nin Mesnevî'sindeki mürîd mürsid iliskisine deginirken, Yrd. Doç. Dr. Hâlim Gül, Naksî-Halidî Seyhi Ahmed Ziyaüddîn Gümüshanevî Hazretleri'nin mürîd mürsid anlayisini anlatiyor. Doç. Dr. Selami Simsek, bir Kâdirî seyhi Osman Sems Efendi'nin Âdâbü'l-Mürîd Fî Sohbeti'l-Murad adli mesnevîsini tahlil ederken Yrd. Doç. Dr. Erdem Can Öztürk, Seyyid Nizamoglu'nun mürsîd ve mürîd tanimlari ve tavsiyelerini tedkik ediyor. Prof. Dr. Irfan Gündüz'ün mürîd mürsid iliskisinde râbitanin önemi, nasil yapildigi, râbitaya riayet etmenin neticelerini kaleme aldigi yazisi ile birlikte, her dâim merak uyandiran bu ilâhî iliskiyi yüzyillardir insanliga en güzel sekilde tasiyan menkibeler de konunun daha iyi anlasilmasi için birer anahtar niteliginde. Keskül dergisi, ilk defa gün yüzüne çikan yazma eserler, tarihî belgeler ve fotograflarla bezenmis bu 32. sayisi ile yeni nesillere yine önemli bir mirasi aktarabilmenin huzurunu yasiyor.(Tanitim Bülteninden)-
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.