9786059279062
524639
https://www.tdedkitap.com/inatci-leke
İnatçı Leke
90.40
Handan Acar Yildiz daha çok çagrisimlarla ilerleyen, felsefi göndermelerle yüklü bir öykü anlayisi sergiler. Siki örgülü, düsünce yüklü öykülerinde iç monolog, bilinç akisi, geriye dönüs, sembolik yaklasim, soyutlama gibi anlati yöntemlerini kullanir. Öykülerde incinmis, kistirilmis hayatlarin pesine düsülürken, dostsuz, kimsesiz, dayanaksiz bu insanlarin topluma, çevreye iliskin elestirileri öne çikar. Yaygin bir karakter çesitliligi vardir ve hayatin bir sekilde adaletsizligine ugramis, çocuk, anne, baba her kesim gündeme gelir.Yildiz, hayatin siradan bir gününün siradan bir ânini degil, insanin hayatin en uç noktasinda yasadigi olaganüstü hâlleri, bir yikimi, bir bozgunu giderek onun sarsici, çarpici ânini hikâye eder. Öykülerinde yasananlarin en sert, en acimasiz anlarina egilirken bu anlarin dramatik etkisini kaleme alir. Insanin yasadigi çeliskilerin üzerine giderek orada derinlesmeye çalisir, insan ruhunun istekleriyle hayatin gerçekleri arasindaki mesafeleri vurgular. Tüm öykülerde, kirik, lirik ve giderek elestirel dil baskindir. Ama bu tipler tümüyle teslim olmus, yenilgi içinde degildirler. Bir sekilde baskaldirirlar. Öykülerde baski, boguntu, kistirilmis yasamlar ve çikissizlik siklikla islenen temalar olmasina ragmen melodramatik bir dil tercih edilmez. En sarsici dramatik insani durumlarda bile yalin, sakin, serinkanli anlatim korunur.NECIP TOSUN
Handan Acar Yildiz daha çok çagrisimlarla ilerleyen, felsefi göndermelerle yüklü bir öykü anlayisi sergiler. Siki örgülü, düsünce yüklü öykülerinde iç monolog, bilinç akisi, geriye dönüs, sembolik yaklasim, soyutlama gibi anlati yöntemlerini kullanir. Öykülerde incinmis, kistirilmis hayatlarin pesine düsülürken, dostsuz, kimsesiz, dayanaksiz bu insanlarin topluma, çevreye iliskin elestirileri öne çikar. Yaygin bir karakter çesitliligi vardir ve hayatin bir sekilde adaletsizligine ugramis, çocuk, anne, baba her kesim gündeme gelir.Yildiz, hayatin siradan bir gününün siradan bir ânini degil, insanin hayatin en uç noktasinda yasadigi olaganüstü hâlleri, bir yikimi, bir bozgunu giderek onun sarsici, çarpici ânini hikâye eder. Öykülerinde yasananlarin en sert, en acimasiz anlarina egilirken bu anlarin dramatik etkisini kaleme alir. Insanin yasadigi çeliskilerin üzerine giderek orada derinlesmeye çalisir, insan ruhunun istekleriyle hayatin gerçekleri arasindaki mesafeleri vurgular. Tüm öykülerde, kirik, lirik ve giderek elestirel dil baskindir. Ama bu tipler tümüyle teslim olmus, yenilgi içinde degildirler. Bir sekilde baskaldirirlar. Öykülerde baski, boguntu, kistirilmis yasamlar ve çikissizlik siklikla islenen temalar olmasina ragmen melodramatik bir dil tercih edilmez. En sarsici dramatik insani durumlarda bile yalin, sakin, serinkanli anlatim korunur.NECIP TOSUN
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.