İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi Araştırma-Tahlil-Tenkit

Stok Kodu:
9786053510406
Sayfa Sayısı:
72
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-01
Çeviren:
Seyit Bahcıvan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
80,00TL
64,00TL
9786053510406
416099
İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi  Araştırma-Tahlil-Tenkit
İmamiyye Şia'sında Velayet-i Fakih Teorisi Araştırma-Tahlil-Tenkit
64.00
Kitabin konusu velâyet-i fakih, Imâmiyye Isnaaseriyye Sîa'sinda diger adiyla Caferîlikte ortaya çikan, daha çok devlet idaresiyle ilgili siyasî bir teoridir. Teori, basta fakihlerin dinî kurum içinde velâyetinin; dul, yetim ve buluntu çocuklara velâyetini ifade ederken, oradan ilim havzalarini idare, mallarin zekâti ve humusunu toplama üzerine bir velâyetini ifade edecek sekilde genislemesini; daha sonra ser'î mahkemelere uzanmasini; bilahare de devletin bütün islerini içine alacak, dünyevî otoriteyi kontrol edecek ve onu yönlendirecek biçimde genislemesini ifade temektedir.Humeynî ile bu velâyet bütün islere hâkim olacak sekilde mutlak tam bir otoriteye dönüstü. Hatta o velâyet makamini nübüvvet ve meleklik makaminin üstüne çikardi. Bunun yaninda Âyetullah el-Hûî, Âyetullah Serîatmedârî, Fazlullah Nûrî gibi dini otoriteler teorinin Gaib Imam'in yetkisi dâhilinde olan isleri de içine alacak sekilde genisletilmesine karsi çikmislardir.Kitap teoriyi, savunanlarca Imâmî fikhindan aldigi mesruiyetini arastirmaya baslamadan önce Sîî Mezhebi'nin temellerini, genel görüslerini anlatan tarihi ve betimleyici bir okumada bulunmakta, arkasindan da salt Islamî perspektiften tenkidini yapmaktadir.
Kitabin konusu velâyet-i fakih, Imâmiyye Isnaaseriyye Sîa'sinda diger adiyla Caferîlikte ortaya çikan, daha çok devlet idaresiyle ilgili siyasî bir teoridir. Teori, basta fakihlerin dinî kurum içinde velâyetinin; dul, yetim ve buluntu çocuklara velâyetini ifade ederken, oradan ilim havzalarini idare, mallarin zekâti ve humusunu toplama üzerine bir velâyetini ifade edecek sekilde genislemesini; daha sonra ser'î mahkemelere uzanmasini; bilahare de devletin bütün islerini içine alacak, dünyevî otoriteyi kontrol edecek ve onu yönlendirecek biçimde genislemesini ifade temektedir.Humeynî ile bu velâyet bütün islere hâkim olacak sekilde mutlak tam bir otoriteye dönüstü. Hatta o velâyet makamini nübüvvet ve meleklik makaminin üstüne çikardi. Bunun yaninda Âyetullah el-Hûî, Âyetullah Serîatmedârî, Fazlullah Nûrî gibi dini otoriteler teorinin Gaib Imam'in yetkisi dâhilinde olan isleri de içine alacak sekilde genisletilmesine karsi çikmislardir.Kitap teoriyi, savunanlarca Imâmî fikhindan aldigi mesruiyetini arastirmaya baslamadan önce Sîî Mezhebi'nin temellerini, genel görüslerini anlatan tarihi ve betimleyici bir okumada bulunmakta, arkasindan da salt Islamî perspektiften tenkidini yapmaktadir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat