9786051960609
390239
https://www.tdedkitap.com/guzelin-guncelligi
Güzelin Güncelliği
78.40
Güzelin Güncelligi, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdii ve sonradan gözden geçirdigi konferanslarina dayanir. Düsünür, burada öncelikle sanatin temellerini arastirir ve bunu da “oyun“ gücüne ait dürtülerde bulur. Ikinci kavram “sembol“ ise Yunan gelenegine dayanir....(Arka Kapak'tan)-“Güzelin Güncelliği”, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da “oyun” gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram “sembol” ise yunan geleneğine dayanır. Eski Yunan'da misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan “festival” ise kendi zamanını yani iletişimsel
nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve
dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.
-Joachim Günther-
nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve
dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.
-Joachim Günther-
Güzelin Güncelligi, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdii ve sonradan gözden geçirdigi konferanslarina dayanir. Düsünür, burada öncelikle sanatin temellerini arastirir ve bunu da “oyun“ gücüne ait dürtülerde bulur. Ikinci kavram “sembol“ ise Yunan gelenegine dayanir....(Arka Kapak'tan)-“Güzelin Güncelliği”, Gadamer'in 1974'te Salzburg'da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da “oyun” gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram “sembol” ise yunan geleneğine dayanır. Eski Yunan'da misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan “festival” ise kendi zamanını yani iletişimsel
nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve
dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.
-Joachim Günther-
nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen'in “Zamanın İmgeleri”nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel'in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve
dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.
-Joachim Günther-
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.