9789755747491
489717
https://www.tdedkitap.com/gulsen-i-hakikat-tasavvuf-geleneginin-vizyonu-ve-vadettikleri
Gülşen-i Hakikat Tasavvuf Geleneğinin Vizyonu ve Vadettikleri
49.60
“...Kitaba adini veren Gülsen-i Hakîkat (Hakikat Bahçesi), geleneksel Islâmî bahçe sembolizminden alinmistir. Kur'ân, bahçe sembolünü kullanarak Cennet'e Bahçe seklinde atifta bulunmaktadir. Dahasi, Kur'ân-i Kerîm, Cennet'in mertebelerinden bahsetmektedir. Sûfîler bu sembolizmden ilham almis ve Bahçeden sadece cennetvarî hakikatlerin farkli seviyelerini tasvir ediyor olarak degil, ayrica genelde anlasildigi sekliyle Cennet'in ötesindeki Ilâhî Hakîkat olarak bahsetmislerdir. En yüksekteki Bahçe, Zât-i Ilâhî'nin Isimlerinden biri olan Hakk'la iliskilendirilmistir. Bu yüzden, Hakîkat Bahçesi'ne, içinde tüm manevî gerçekliklerin bir araya geldigi mahal diyebiliriz. Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulasmak için onun ilkelerini izleyen kisilere çesitli vasitalar saglar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtinî gerçekliginde, Bahçe'nin “muhtevasi” olmanin yani sira Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulasma vasitasidir. Tasavvuf gelenegi, uzunca bir zaman diliminde mürsidler ve irfân üstadlari tarafindan tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma‘rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farkli imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir. Tasavvuf, hem Islâm âlemi hem de Bati'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavusmayi arzulayanlar için sahih bir manevî yol saglama seklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sinirlar boyunca bir anlayis olusturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir.” Seyyid Hüseyin Nasr
“...Kitaba adini veren Gülsen-i Hakîkat (Hakikat Bahçesi), geleneksel Islâmî bahçe sembolizminden alinmistir. Kur'ân, bahçe sembolünü kullanarak Cennet'e Bahçe seklinde atifta bulunmaktadir. Dahasi, Kur'ân-i Kerîm, Cennet'in mertebelerinden bahsetmektedir. Sûfîler bu sembolizmden ilham almis ve Bahçeden sadece cennetvarî hakikatlerin farkli seviyelerini tasvir ediyor olarak degil, ayrica genelde anlasildigi sekliyle Cennet'in ötesindeki Ilâhî Hakîkat olarak bahsetmislerdir. En yüksekteki Bahçe, Zât-i Ilâhî'nin Isimlerinden biri olan Hakk'la iliskilendirilmistir. Bu yüzden, Hakîkat Bahçesi'ne, içinde tüm manevî gerçekliklerin bir araya geldigi mahal diyebiliriz. Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulasmak için onun ilkelerini izleyen kisilere çesitli vasitalar saglar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtinî gerçekliginde, Bahçe'nin “muhtevasi” olmanin yani sira Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulasma vasitasidir. Tasavvuf gelenegi, uzunca bir zaman diliminde mürsidler ve irfân üstadlari tarafindan tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma‘rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farkli imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir. Tasavvuf, hem Islâm âlemi hem de Bati'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavusmayi arzulayanlar için sahih bir manevî yol saglama seklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sinirlar boyunca bir anlayis olusturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir.” Seyyid Hüseyin Nasr
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.