Görsel Sanatlar Eğitimine Giriş

Stok Kodu:
9786055230708
Sayfa Sayısı:
99
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
9,17TL
7,34TL
9786055230708
435539
Görsel Sanatlar Eğitimine Giriş
Görsel Sanatlar Eğitimine Giriş
7.34
Esat Akbal'in “Görsel Sanatlar Egitimine Giris” isimli kitabi çikti. Esat Akbal'in 2014 yili ortalarina kadar yapmis oldugu Görsel Sanatlar ve Egitimi ile ilgili degisik internet siteleri ve gazetede yayinlanan yazilari ile Risale Akademi tarafindan düzenlenen Sanat Çalistaylarinda sundugu çalismalar kitapta bir araya toplanmistir. Bu kitapta yer alan çalismalarda genel olarak sanatin, özel olarak da görsel sanatlar alaninin temel bazi konularina farkli bir nazarla yaklasilmakta, hakikati arama adina yeni sorgulamalar yapilmaktadir. Özellikle geçtigimiz yüzyilda ve bu yüzyilda gittikçe etkisini gösteren ve kendi ülkemizin bir degeri olarak dünya çapinda etkiye sahip olan Risale-i Nur eserlerinde yer alan sanat ve görsel sanatlarla ilgili konular bati tarzi sanat egitimi karsisinda yeniden kimligimizi sorgulama imkani vermektedir. Sanat insan yasaminin ayrilmaz bir parçasidir. Ister ilgi duyalim ister duymayalim, ister sanatla ugrasalim ister ugrasmayalim, sanat mutlaka bizim yasamimizin içinde yer alir. Bir film seyrederken, bir müzik dinlerken, bir resme bakarken, bir elbise alirken, bir sergi veya tarihi eser gezerken… mutlaka hosumuza giden seyleri güzel diye severiz ve tercih ederiz. Hosumuza gitmeyenleri ise çirkin olarak nitelendiririz. Bu insanin yaratilisina konulan bir duygudur. Buna estetik biliminde “Estetik tavir” adi verilir. Etrafimizda bulunan her sey ya güzeldir veya çirkindir. Tabii güzellik ve çirkinlik kisiden kisiye, toplumdan topluma, kültürden kültüre farklilik arz eder. Fakat yine de degismeyen normlar dedigimiz bir takim evrensel ölçüler vardir ki bunlar bize güzel ile çirkini ayirt etmede yol gösterirler. Bugün elimizde bulunan ve günlük dilde yazilmis eserlerin çogunlugu bati toplumu ve kültürünün estetik düsüncesini yansitmaktadir. Konuya zenginlik katmasi amaciyla ve farkli güzellik felsefelerini karsilastirmak için Osmanli son dönem ilim adami ve düsünürlerinden Bediüzzaman'in Risale-i Nur eserlerinin incelenmesine estetik ile ilgili düsüncelerinin sanat dünyasina kazandirilmasina çaba sarf edildigi görülmektedir. Ümit ediyoruz ki egitim ve sanat dünyasina ve estetik bilimine katkisi olur. Iste kitapta yer alan özlü sözlerden birkaç cümle: • San'atli bir eser san'atkâri icap eder. • Her cemal ve kemal sahibi kendi cemal ve kemalini görmek ve göstermek ister. • Güzel gören güzel düsünür, güzel düsünen hayatindan lezzet alir. • Ruhun manevî güzelligidir ki ilim vasitasiyla san'atinda tezahür ediyor. • Güzellerin güzel yüzlerinde güzelligi yaratan, elbette o güzellige müstaklari da yaratir. • Güzelin güzelligini arttiran çirkinin çirkinligidir. • Herkes kendi san'atinda büyüktür. • Çirkinin icadi çirkin degil güzeldir. Çünkü neticelerin çogu güzeldir. • Çok güzellikleri intaç veya izhar eden bir çirkinlik dahi, dolayisiyla bir güzelliktir. • Bu kâinat bin birlikler perdeleri içinde sarili bir gül goncasi gibidir. • Hem de san'ati hayaliyesiyle tabiata sakirtlik etmek gerektir. Ta tabiatin kavanini onun san'atinda in'ikas edebilsin. • Her sey ziddi ile bilinir. • Bu kâinatta görünen bütün güzellikler öyle bir güzelden geliyor ki; bu mütemadiyen degisen ve tazelenen kâinat, bütün mevcudatiyle ayinedarlik dilleriyle, o güzelin cemalini tavsif ve tarif eder. Farkli sanat ve estetik anlayisini anlama adina giris niteligindeki bu çalisma ileride daha derinlemesine tahlil ve degerlendirmelerin yolda oldugunu göstermektedir.
Esat Akbal'in “Görsel Sanatlar Egitimine Giris” isimli kitabi çikti. Esat Akbal'in 2014 yili ortalarina kadar yapmis oldugu Görsel Sanatlar ve Egitimi ile ilgili degisik internet siteleri ve gazetede yayinlanan yazilari ile Risale Akademi tarafindan düzenlenen Sanat Çalistaylarinda sundugu çalismalar kitapta bir araya toplanmistir. Bu kitapta yer alan çalismalarda genel olarak sanatin, özel olarak da görsel sanatlar alaninin temel bazi konularina farkli bir nazarla yaklasilmakta, hakikati arama adina yeni sorgulamalar yapilmaktadir. Özellikle geçtigimiz yüzyilda ve bu yüzyilda gittikçe etkisini gösteren ve kendi ülkemizin bir degeri olarak dünya çapinda etkiye sahip olan Risale-i Nur eserlerinde yer alan sanat ve görsel sanatlarla ilgili konular bati tarzi sanat egitimi karsisinda yeniden kimligimizi sorgulama imkani vermektedir. Sanat insan yasaminin ayrilmaz bir parçasidir. Ister ilgi duyalim ister duymayalim, ister sanatla ugrasalim ister ugrasmayalim, sanat mutlaka bizim yasamimizin içinde yer alir. Bir film seyrederken, bir müzik dinlerken, bir resme bakarken, bir elbise alirken, bir sergi veya tarihi eser gezerken… mutlaka hosumuza giden seyleri güzel diye severiz ve tercih ederiz. Hosumuza gitmeyenleri ise çirkin olarak nitelendiririz. Bu insanin yaratilisina konulan bir duygudur. Buna estetik biliminde “Estetik tavir” adi verilir. Etrafimizda bulunan her sey ya güzeldir veya çirkindir. Tabii güzellik ve çirkinlik kisiden kisiye, toplumdan topluma, kültürden kültüre farklilik arz eder. Fakat yine de degismeyen normlar dedigimiz bir takim evrensel ölçüler vardir ki bunlar bize güzel ile çirkini ayirt etmede yol gösterirler. Bugün elimizde bulunan ve günlük dilde yazilmis eserlerin çogunlugu bati toplumu ve kültürünün estetik düsüncesini yansitmaktadir. Konuya zenginlik katmasi amaciyla ve farkli güzellik felsefelerini karsilastirmak için Osmanli son dönem ilim adami ve düsünürlerinden Bediüzzaman'in Risale-i Nur eserlerinin incelenmesine estetik ile ilgili düsüncelerinin sanat dünyasina kazandirilmasina çaba sarf edildigi görülmektedir. Ümit ediyoruz ki egitim ve sanat dünyasina ve estetik bilimine katkisi olur. Iste kitapta yer alan özlü sözlerden birkaç cümle: • San'atli bir eser san'atkâri icap eder. • Her cemal ve kemal sahibi kendi cemal ve kemalini görmek ve göstermek ister. • Güzel gören güzel düsünür, güzel düsünen hayatindan lezzet alir. • Ruhun manevî güzelligidir ki ilim vasitasiyla san'atinda tezahür ediyor. • Güzellerin güzel yüzlerinde güzelligi yaratan, elbette o güzellige müstaklari da yaratir. • Güzelin güzelligini arttiran çirkinin çirkinligidir. • Herkes kendi san'atinda büyüktür. • Çirkinin icadi çirkin degil güzeldir. Çünkü neticelerin çogu güzeldir. • Çok güzellikleri intaç veya izhar eden bir çirkinlik dahi, dolayisiyla bir güzelliktir. • Bu kâinat bin birlikler perdeleri içinde sarili bir gül goncasi gibidir. • Hem de san'ati hayaliyesiyle tabiata sakirtlik etmek gerektir. Ta tabiatin kavanini onun san'atinda in'ikas edebilsin. • Her sey ziddi ile bilinir. • Bu kâinatta görünen bütün güzellikler öyle bir güzelden geliyor ki; bu mütemadiyen degisen ve tazelenen kâinat, bütün mevcudatiyle ayinedarlik dilleriyle, o güzelin cemalini tavsif ve tarif eder. Farkli sanat ve estetik anlayisini anlama adina giris niteligindeki bu çalisma ileride daha derinlemesine tahlil ve degerlendirmelerin yolda oldugunu göstermektedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat