9789755746999
489688
https://www.tdedkitap.com/felsefe-dersleri-2
Felsefe Dersleri 2
56.00
Felsefe Dersleri'nin ikinci cildinde, Üstad Mutahharî'nin Kum'da Esfâr dersinde irad ettigi ve vazifeden ayrildiktan sonra da bizâtihi kendisinin tashih edip tamamladigi “Hareket” konusunda bir bölüm; yine Mervi Medresesi'nde okutulan Ibn Sînâ'nin Ilâhiyyât-i Sifâ'sinin “Gâyât” konusundan bir bölüm yer almaktadir.Ibn Sînâ'nin Necât adli eserinden bazi kisa bölümler ve “Kelam” ilmine iliskin bahislerden bir kismi da ikinci cilde dahil edilmistir.Yine Sifâ ve Isârât'i eksene alarak Vâcibu'l-vucûd (zorunlu varlik), zorunlu varligin özellikleri, ilk ilke olusu, mümkün varlikla iliskisi; mutluluk ve haz, mutlulugun özellikleri ve dereceleri, hayir ve ser problemi; ariflerin makamlari, zühd ve takvâ, seyr-ü sülûk, riyazât, nübüvvet; varlik ve çesitli cevherler, araz taksimi, madde ve sûret iliskisi, madde ile enerjinin baglantisi ve nihai olarak da tertîbü'l-vucûd gibi felsefenin temel meselelerinde Üstadin verdigi derslere de kitapta yer verilmistir.
Felsefe Dersleri'nin ikinci cildinde, Üstad Mutahharî'nin Kum'da Esfâr dersinde irad ettigi ve vazifeden ayrildiktan sonra da bizâtihi kendisinin tashih edip tamamladigi “Hareket” konusunda bir bölüm; yine Mervi Medresesi'nde okutulan Ibn Sînâ'nin Ilâhiyyât-i Sifâ'sinin “Gâyât” konusundan bir bölüm yer almaktadir.Ibn Sînâ'nin Necât adli eserinden bazi kisa bölümler ve “Kelam” ilmine iliskin bahislerden bir kismi da ikinci cilde dahil edilmistir.Yine Sifâ ve Isârât'i eksene alarak Vâcibu'l-vucûd (zorunlu varlik), zorunlu varligin özellikleri, ilk ilke olusu, mümkün varlikla iliskisi; mutluluk ve haz, mutlulugun özellikleri ve dereceleri, hayir ve ser problemi; ariflerin makamlari, zühd ve takvâ, seyr-ü sülûk, riyazât, nübüvvet; varlik ve çesitli cevherler, araz taksimi, madde ve sûret iliskisi, madde ile enerjinin baglantisi ve nihai olarak da tertîbü'l-vucûd gibi felsefenin temel meselelerinde Üstadin verdigi derslere de kitapta yer verilmistir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.