Felsefe-Bilimin Doğuşu Aristoteles'te Canlılar ve Bilim Sorunu

Stok Kodu:
9789759956967
Sayfa Sayısı:
224
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2016-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
%20 indirimli
210,00TL
168,00TL
1 adet mevcut
9789759956967
500486
Felsefe-Bilimin Doğuşu  Aristoteles'te Canlılar ve Bilim Sorunu
Felsefe-Bilimin Doğuşu Aristoteles'te Canlılar ve Bilim Sorunu
168.00
“Eflâtun, hem dini mistiklerin hem de felsefenin, dolayisiyla bilimin fiskirdigi suyun basidir. Hayatin bu iki yüce vechesi onun nazarinda zitlik hâlinde degildir. Tam tersine, Kutsal Bütünlükün (Kosmos) birbirini tamamlayan iki aslî görünümüdürler. Bu iki görünümden birini kendisine esas alip onu temelde kutsallikdisi düzlemde isleyerek sistemli yapiya kavusturan Eflâtun'un Akademiadaki seçkin ögrencisi Aristoteles'tir. Onun kendine esas aldigi görünüm felsefedir. Bunu o, hocasinin tutumundan farkli bir tavirla biçimsel ve sematik (mantik) tarzda gelistirerek dar mesleki anlamdaki felsefeyi olusturup buradan bilimi türetmistir.“ Evrim sorunu Aristoteles'in döneminden günümüze kadar bir çok vechesiyle tartisilmis yeni bilgiler ve yorumlar ortaya atilmis olmakla beraber, tartisma tam olarak sonuçlanmis degildir. Yazarin bu eserinin “Aristo'da canlilar ve bilim sorunu“nu ele alarak iki bin küsur yildir tartisilan konuya bir temel olusturdugunu ummaktayiz. (Arka Kapak)-"Eflatun, hem dini mistiklerin hem de felsefenin, dolayisiyla bilimin fiskirdigi duyun basidir. Hayatin bu iki yüce vechesi onun nazarinda zitlik halinde degildir. Tam tersine, Kutsal Bütünlük'ün (Kosmos) birbirini tamamlayan iki asli görünümüdürler.Bu iki görünümden birini kendisine esas alip onu temelde kutsalliksisi düzlemde isleyerek sistemli yapiya kavusturan Eflatun'un Akademiadaki seçkin ögrencisi Aristoteles'tir. Onun kendine esas aldigi görünüm felsefedir. Bunu, o hocasinin tutumundan farkli bir tavirla biçimsel ve sematik (mantik) tarzda gelistirerek dar mesleki anlamdaki felsefeyi olusturup buradan bilimi türetmistir."Evrim sorunu Aristoteles'in döneminden günümüze kadar bir çok vechesiyle tartisilmis yeni bilgiler ve yorumlar ortaya atilmis olmakla beraber, tartisma tam olarak sonuçlanmis degildir. Yazarin bu eserinin "Aristo'da vanlilar ve bilim sorunu"nu ele alarak iki bin küsur yildir tartisilan konuya bir temel olusturdugunu ummaktayiz.
“Eflâtun, hem dini mistiklerin hem de felsefenin, dolayisiyla bilimin fiskirdigi suyun basidir. Hayatin bu iki yüce vechesi onun nazarinda zitlik hâlinde degildir. Tam tersine, Kutsal Bütünlükün (Kosmos) birbirini tamamlayan iki aslî görünümüdürler. Bu iki görünümden birini kendisine esas alip onu temelde kutsallikdisi düzlemde isleyerek sistemli yapiya kavusturan Eflâtun'un Akademiadaki seçkin ögrencisi Aristoteles'tir. Onun kendine esas aldigi görünüm felsefedir. Bunu o, hocasinin tutumundan farkli bir tavirla biçimsel ve sematik (mantik) tarzda gelistirerek dar mesleki anlamdaki felsefeyi olusturup buradan bilimi türetmistir.“ Evrim sorunu Aristoteles'in döneminden günümüze kadar bir çok vechesiyle tartisilmis yeni bilgiler ve yorumlar ortaya atilmis olmakla beraber, tartisma tam olarak sonuçlanmis degildir. Yazarin bu eserinin “Aristo'da canlilar ve bilim sorunu“nu ele alarak iki bin küsur yildir tartisilan konuya bir temel olusturdugunu ummaktayiz. (Arka Kapak)-"Eflatun, hem dini mistiklerin hem de felsefenin, dolayisiyla bilimin fiskirdigi duyun basidir. Hayatin bu iki yüce vechesi onun nazarinda zitlik halinde degildir. Tam tersine, Kutsal Bütünlük'ün (Kosmos) birbirini tamamlayan iki asli görünümüdürler.Bu iki görünümden birini kendisine esas alip onu temelde kutsalliksisi düzlemde isleyerek sistemli yapiya kavusturan Eflatun'un Akademiadaki seçkin ögrencisi Aristoteles'tir. Onun kendine esas aldigi görünüm felsefedir. Bunu, o hocasinin tutumundan farkli bir tavirla biçimsel ve sematik (mantik) tarzda gelistirerek dar mesleki anlamdaki felsefeyi olusturup buradan bilimi türetmistir."Evrim sorunu Aristoteles'in döneminden günümüze kadar bir çok vechesiyle tartisilmis yeni bilgiler ve yorumlar ortaya atilmis olmakla beraber, tartisma tam olarak sonuçlanmis degildir. Yazarin bu eserinin "Aristo'da vanlilar ve bilim sorunu"nu ele alarak iki bin küsur yildir tartisilan konuya bir temel olusturdugunu ummaktayiz.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat