9786051962320
390261
https://www.tdedkitap.com/ebu-l-ala-el-ma-arri-si-rlerinden-hulasalar-risaletu-l-gufran-ilahi-komedya
Ebu’l Ala El- Ma’arri Şi’rlerinden Hulasalar Risaletu’l-Gufran (İlahi Komedya)
148.00
Osmanlı Felsefe Çalışmaları dizisindeki tüm yayınlar çevriyazı ve sadeleştirme kalıbında hazırlanmıştır. Ayrıca, giriş bölümlerinde konusunda uzmanlar tarafından kaleme alınmış kapsamlı makaleler yer almaktadır.
“Ebu'l-'Ala felsefe ve ahlakta Ömer Hayyam'dan yüksekti. İki dahi meslek itibariyle birbirinden farklıydılar. Ömer Hayyam hikemiyatı zevkiyat ve acı istihza vadisine döktü. Ebu'l-'Ala bilakis hikemiyatını mahrumiyet ve inzivada, alemden nefrette buldu. Ömer Hayyam avamın anlayabileceği bir dil ile şiir söyledi. Ebu'l-'Ala ise fikirlerini ifade ederken dildeki kudretini de göstermek istedi. Hatta bu yolda pek ziyade ileri gitti. Onun için söylediği şiirler çoğunlukla muğlaktır. Hayyam kadar avamın fikrini okşayamadı. Ebu'l-'Ala'nın halktan nefreti, kırk beş sene zühdünün eseri olarak et vesaire yememesi, evlenmek ve evlat yetiştirmek aleyhinde bulunması bütün felsefesine hakim olmuştu. “
“Ebu'l-'Ala felsefe ve ahlakta Ömer Hayyam'dan yüksekti. İki dahi meslek itibariyle birbirinden farklıydılar. Ömer Hayyam hikemiyatı zevkiyat ve acı istihza vadisine döktü. Ebu'l-'Ala bilakis hikemiyatını mahrumiyet ve inzivada, alemden nefrette buldu. Ömer Hayyam avamın anlayabileceği bir dil ile şiir söyledi. Ebu'l-'Ala ise fikirlerini ifade ederken dildeki kudretini de göstermek istedi. Hatta bu yolda pek ziyade ileri gitti. Onun için söylediği şiirler çoğunlukla muğlaktır. Hayyam kadar avamın fikrini okşayamadı. Ebu'l-'Ala'nın halktan nefreti, kırk beş sene zühdünün eseri olarak et vesaire yememesi, evlenmek ve evlat yetiştirmek aleyhinde bulunması bütün felsefesine hakim olmuştu. “
Osmanlı Felsefe Çalışmaları dizisindeki tüm yayınlar çevriyazı ve sadeleştirme kalıbında hazırlanmıştır. Ayrıca, giriş bölümlerinde konusunda uzmanlar tarafından kaleme alınmış kapsamlı makaleler yer almaktadır.
“Ebu'l-'Ala felsefe ve ahlakta Ömer Hayyam'dan yüksekti. İki dahi meslek itibariyle birbirinden farklıydılar. Ömer Hayyam hikemiyatı zevkiyat ve acı istihza vadisine döktü. Ebu'l-'Ala bilakis hikemiyatını mahrumiyet ve inzivada, alemden nefrette buldu. Ömer Hayyam avamın anlayabileceği bir dil ile şiir söyledi. Ebu'l-'Ala ise fikirlerini ifade ederken dildeki kudretini de göstermek istedi. Hatta bu yolda pek ziyade ileri gitti. Onun için söylediği şiirler çoğunlukla muğlaktır. Hayyam kadar avamın fikrini okşayamadı. Ebu'l-'Ala'nın halktan nefreti, kırk beş sene zühdünün eseri olarak et vesaire yememesi, evlenmek ve evlat yetiştirmek aleyhinde bulunması bütün felsefesine hakim olmuştu. “
“Ebu'l-'Ala felsefe ve ahlakta Ömer Hayyam'dan yüksekti. İki dahi meslek itibariyle birbirinden farklıydılar. Ömer Hayyam hikemiyatı zevkiyat ve acı istihza vadisine döktü. Ebu'l-'Ala bilakis hikemiyatını mahrumiyet ve inzivada, alemden nefrette buldu. Ömer Hayyam avamın anlayabileceği bir dil ile şiir söyledi. Ebu'l-'Ala ise fikirlerini ifade ederken dildeki kudretini de göstermek istedi. Hatta bu yolda pek ziyade ileri gitti. Onun için söylediği şiirler çoğunlukla muğlaktır. Hayyam kadar avamın fikrini okşayamadı. Ebu'l-'Ala'nın halktan nefreti, kırk beş sene zühdünün eseri olarak et vesaire yememesi, evlenmek ve evlat yetiştirmek aleyhinde bulunması bütün felsefesine hakim olmuştu. “
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.