9786258081879
557006
https://www.tdedkitap.com/dogru-bir-namaz-nasil-kilinir
Doğru Bir Namaz Nasıl Kılınır
48.00
Yüce Allah, namazı dinin başı, amellerin faziletçe üstünü, nur, kurtuluş (un sebebi), (saadet ve cennetin) anahtar, ateşleri söndürücü, (hakikatte) burhan, (vicdan hesaplarında) mizan, küfürden imanı ayıran, (İslam binasının) temeli ve direği, Habib-i Rabbi'l-alemin'in gözünün aydınlığı, kulun (kıyamette) ilk hesaba çekileceği şey, günahların kefareti, amellerin hayırlısı, hataları yok eden, ilk farz kılınan ve arkaya kalacak (ibadetlerin), sonuncusu kıldı...
İlk iman nesli namazı Ta'dil-i Erkan üzerine namazlarını dosdoğru kıldılar, zekât verdiler, iyiliği emrettiler ve kötülükten de alıkoymaya çalıştılar. Bunun için onlar, yeryüzünün efendileri oldular.
"Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsâni arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır." (Meryem, 59)
Onlar, namazı da gereği gibi gözetmediler. Hatta daha ileri gidip, namazda sün- netleri ve vacipleri terk ettiler... Ta'dil-i erkânı ihmal etmek, bu büyük felaket; -çok acı bir hakikat olarak ifade edilmelidir ki- (İslâm) beldelerini süratle dolaştı ve insanlar arasında yayıldı gitti. Bu nedenle Ta'dil-i Erkânın vacip olduğunu delilleriyle açıklayıp, terk etmenin felaketlerini beyan edebileceğim bir risale yazmaya karar verdim. Ta ki ben de İslam'a aykırı davranışa rıza gösterenlerden olmayayım. Bir de bütün Müslümanlara öğüt, Rabbimin rızasını tahsil etmeye vesile ve kıyamet gününe kadar (manevi) bir azık olmasını arzu ettim.
Bu hususta öyle bir kimsenin işaret (istek) geldi ki kendisine muhalefete (terbiyem) müsaade etmedi. Binaenaleyh, bu hususta çalışmaya başladım. (Bunu başarmak için) kulların Rabbine güvenip dayandım.
Bu risaleyi (şu esaslar üzerine) tertip ettim:
1-Mukaddime, Ta'dil-i Erkânın, kavme ve celsenin tefsiri hakkındadır.
2-Ta'dil-i Erkan hakkında fıkıh âlimlerinin sözleri ve bu hususta muhtar olan mezhebin tayini hakkındadır.
3-Kitap ve sünnetteki Ta'dil-i Erkânla ilgili hükümler.
4-Ta'dil-i Erkânı terk etmenin afetlerine dair bir tembih (uyarı).
5-Hatime, (imama) uymanın vücûbu ve saf teşkil etmenin sünnetleri.
İlk iman nesli namazı Ta'dil-i Erkan üzerine namazlarını dosdoğru kıldılar, zekât verdiler, iyiliği emrettiler ve kötülükten de alıkoymaya çalıştılar. Bunun için onlar, yeryüzünün efendileri oldular.
"Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsâni arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır." (Meryem, 59)
Onlar, namazı da gereği gibi gözetmediler. Hatta daha ileri gidip, namazda sün- netleri ve vacipleri terk ettiler... Ta'dil-i erkânı ihmal etmek, bu büyük felaket; -çok acı bir hakikat olarak ifade edilmelidir ki- (İslâm) beldelerini süratle dolaştı ve insanlar arasında yayıldı gitti. Bu nedenle Ta'dil-i Erkânın vacip olduğunu delilleriyle açıklayıp, terk etmenin felaketlerini beyan edebileceğim bir risale yazmaya karar verdim. Ta ki ben de İslam'a aykırı davranışa rıza gösterenlerden olmayayım. Bir de bütün Müslümanlara öğüt, Rabbimin rızasını tahsil etmeye vesile ve kıyamet gününe kadar (manevi) bir azık olmasını arzu ettim.
Bu hususta öyle bir kimsenin işaret (istek) geldi ki kendisine muhalefete (terbiyem) müsaade etmedi. Binaenaleyh, bu hususta çalışmaya başladım. (Bunu başarmak için) kulların Rabbine güvenip dayandım.
Bu risaleyi (şu esaslar üzerine) tertip ettim:
1-Mukaddime, Ta'dil-i Erkânın, kavme ve celsenin tefsiri hakkındadır.
2-Ta'dil-i Erkan hakkında fıkıh âlimlerinin sözleri ve bu hususta muhtar olan mezhebin tayini hakkındadır.
3-Kitap ve sünnetteki Ta'dil-i Erkânla ilgili hükümler.
4-Ta'dil-i Erkânı terk etmenin afetlerine dair bir tembih (uyarı).
5-Hatime, (imama) uymanın vücûbu ve saf teşkil etmenin sünnetleri.
Yüce Allah, namazı dinin başı, amellerin faziletçe üstünü, nur, kurtuluş (un sebebi), (saadet ve cennetin) anahtar, ateşleri söndürücü, (hakikatte) burhan, (vicdan hesaplarında) mizan, küfürden imanı ayıran, (İslam binasının) temeli ve direği, Habib-i Rabbi'l-alemin'in gözünün aydınlığı, kulun (kıyamette) ilk hesaba çekileceği şey, günahların kefareti, amellerin hayırlısı, hataları yok eden, ilk farz kılınan ve arkaya kalacak (ibadetlerin), sonuncusu kıldı...
İlk iman nesli namazı Ta'dil-i Erkan üzerine namazlarını dosdoğru kıldılar, zekât verdiler, iyiliği emrettiler ve kötülükten de alıkoymaya çalıştılar. Bunun için onlar, yeryüzünün efendileri oldular.
"Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsâni arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır." (Meryem, 59)
Onlar, namazı da gereği gibi gözetmediler. Hatta daha ileri gidip, namazda sün- netleri ve vacipleri terk ettiler... Ta'dil-i erkânı ihmal etmek, bu büyük felaket; -çok acı bir hakikat olarak ifade edilmelidir ki- (İslâm) beldelerini süratle dolaştı ve insanlar arasında yayıldı gitti. Bu nedenle Ta'dil-i Erkânın vacip olduğunu delilleriyle açıklayıp, terk etmenin felaketlerini beyan edebileceğim bir risale yazmaya karar verdim. Ta ki ben de İslam'a aykırı davranışa rıza gösterenlerden olmayayım. Bir de bütün Müslümanlara öğüt, Rabbimin rızasını tahsil etmeye vesile ve kıyamet gününe kadar (manevi) bir azık olmasını arzu ettim.
Bu hususta öyle bir kimsenin işaret (istek) geldi ki kendisine muhalefete (terbiyem) müsaade etmedi. Binaenaleyh, bu hususta çalışmaya başladım. (Bunu başarmak için) kulların Rabbine güvenip dayandım.
Bu risaleyi (şu esaslar üzerine) tertip ettim:
1-Mukaddime, Ta'dil-i Erkânın, kavme ve celsenin tefsiri hakkındadır.
2-Ta'dil-i Erkan hakkında fıkıh âlimlerinin sözleri ve bu hususta muhtar olan mezhebin tayini hakkındadır.
3-Kitap ve sünnetteki Ta'dil-i Erkânla ilgili hükümler.
4-Ta'dil-i Erkânı terk etmenin afetlerine dair bir tembih (uyarı).
5-Hatime, (imama) uymanın vücûbu ve saf teşkil etmenin sünnetleri.
İlk iman nesli namazı Ta'dil-i Erkan üzerine namazlarını dosdoğru kıldılar, zekât verdiler, iyiliği emrettiler ve kötülükten de alıkoymaya çalıştılar. Bunun için onlar, yeryüzünün efendileri oldular.
"Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsâni arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır." (Meryem, 59)
Onlar, namazı da gereği gibi gözetmediler. Hatta daha ileri gidip, namazda sün- netleri ve vacipleri terk ettiler... Ta'dil-i erkânı ihmal etmek, bu büyük felaket; -çok acı bir hakikat olarak ifade edilmelidir ki- (İslâm) beldelerini süratle dolaştı ve insanlar arasında yayıldı gitti. Bu nedenle Ta'dil-i Erkânın vacip olduğunu delilleriyle açıklayıp, terk etmenin felaketlerini beyan edebileceğim bir risale yazmaya karar verdim. Ta ki ben de İslam'a aykırı davranışa rıza gösterenlerden olmayayım. Bir de bütün Müslümanlara öğüt, Rabbimin rızasını tahsil etmeye vesile ve kıyamet gününe kadar (manevi) bir azık olmasını arzu ettim.
Bu hususta öyle bir kimsenin işaret (istek) geldi ki kendisine muhalefete (terbiyem) müsaade etmedi. Binaenaleyh, bu hususta çalışmaya başladım. (Bunu başarmak için) kulların Rabbine güvenip dayandım.
Bu risaleyi (şu esaslar üzerine) tertip ettim:
1-Mukaddime, Ta'dil-i Erkânın, kavme ve celsenin tefsiri hakkındadır.
2-Ta'dil-i Erkan hakkında fıkıh âlimlerinin sözleri ve bu hususta muhtar olan mezhebin tayini hakkındadır.
3-Kitap ve sünnetteki Ta'dil-i Erkânla ilgili hükümler.
4-Ta'dil-i Erkânı terk etmenin afetlerine dair bir tembih (uyarı).
5-Hatime, (imama) uymanın vücûbu ve saf teşkil etmenin sünnetleri.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.