9789755747804
489737
https://www.tdedkitap.com/bir-merkeze-sahip-olmak
Bir Merkeze Sahip Olmak
108.00
Bu kitabin ilk bölümü “Bir Merkeze Sahip Olmak (To Have A Center)” basligini tasimaktadir. Bu baslik, müteakip bölümleri kendi usûlünce takdim etmekte, antropolojiyi bütün seviyelerinde ele almakta, ve metafizik ve manevî hayati konu edinmektedir.Hâlidî hikmet (sophia perennis) bir “hümanizm” midir? Cevap, ilkece “evet” olacaktir. Ama gerçekte cevap “hayir” olacaktir; çünkü terimin geleneksel anlami itibariyla hümanizm fiilen, mutlak manâda insani degil, düsmüs insani yüceltmektedir. Modernlerin hümanizmi pratikte, parçali insana yönelik bir faydaciliktir; insanin kendisini, mümkün oldugunca faydasiz olan insanliga mümkün oldugunca faydali kilma iradesidir. Integral antropolojiye gelince, biz kesinlikle bu kitapta ona dair bir izah sunmaya çalisacagiz.Bir Merkeze Sahip Olmak'tan Kesitler“Insan bir ruha (soul) sahiptir ve ruha sahip olmak, dua etmek anlamina gelir… Duanin büyük dersi, bizim dünyayla iliskimizin öz itibariyla, bizim Gök ile iliskimize bagli oldugudur.”“Temel Anahtarlar” bölümünden“Hümanistik kültür, ideoloji ve dolayisiyla din olarak islevde bulundugu için öz itibariyla su üç seyi bilmemekte kendini gösterir: (1) Tanri'nin ne oldugunu bilmemek, çünkü hümanistik kültür Tanri'ya öncelik vermez; (2) insanin ne oldugunu bilmemek, çünkü hümanistik kültür insani Tanri'nin yerine koyar; (3) hayatin anlaminin ne oldugunu bilmemek, çünkü bu kültür kendini geçici seylerle oyalanmak ve o seylere suçlu bilinçsizligiyle dalmak ile sinirlandirir.”“Bir Merkeze Sahip Olmak” bölümünden“Tanri evrenden çikarildiginda, evren bir kayalar veya buz yabanina dönüsür; hayat ve sicakliktan mahrum olur ve kâmilen gerçek olana iliskin bir sezgisi olan her insan bunun gerçeklik olmasi gerektigini kabul etmez; çünkü gerçeklik kayalardan olussaydi, onda çiçeklere veya herhangi bir güzellik ve tatliliga yer olmazdi.”“Akletmenin Önceligi” bölümünden“Her insan Tanri sevgisi araciligiyla “ne ise o olmaya” çalismali, kendisini, kendisini bozan ve Düsüs'ün izlerinden ibaret olan yapay üstyapilardan soyutlamaya gayret etmeli, böylece tekrar kökü kurtarici kesin bilgi/yakîn ve tepesi ilâhî cemâli müsahede huzuru olan bir agaç olmalidir. Insan tabiati kendisinin Ilâhî Model'ine iliskin birlestirici bilgiye karsi egilimlidir: sevgi ve yumusak kalp, tek bir seydir (amore e'l cuor gentil sono una cosa).”“Temel Anahtarlar” bölümünden
Bu kitabin ilk bölümü “Bir Merkeze Sahip Olmak (To Have A Center)” basligini tasimaktadir. Bu baslik, müteakip bölümleri kendi usûlünce takdim etmekte, antropolojiyi bütün seviyelerinde ele almakta, ve metafizik ve manevî hayati konu edinmektedir.Hâlidî hikmet (sophia perennis) bir “hümanizm” midir? Cevap, ilkece “evet” olacaktir. Ama gerçekte cevap “hayir” olacaktir; çünkü terimin geleneksel anlami itibariyla hümanizm fiilen, mutlak manâda insani degil, düsmüs insani yüceltmektedir. Modernlerin hümanizmi pratikte, parçali insana yönelik bir faydaciliktir; insanin kendisini, mümkün oldugunca faydasiz olan insanliga mümkün oldugunca faydali kilma iradesidir. Integral antropolojiye gelince, biz kesinlikle bu kitapta ona dair bir izah sunmaya çalisacagiz.Bir Merkeze Sahip Olmak'tan Kesitler“Insan bir ruha (soul) sahiptir ve ruha sahip olmak, dua etmek anlamina gelir… Duanin büyük dersi, bizim dünyayla iliskimizin öz itibariyla, bizim Gök ile iliskimize bagli oldugudur.”“Temel Anahtarlar” bölümünden“Hümanistik kültür, ideoloji ve dolayisiyla din olarak islevde bulundugu için öz itibariyla su üç seyi bilmemekte kendini gösterir: (1) Tanri'nin ne oldugunu bilmemek, çünkü hümanistik kültür Tanri'ya öncelik vermez; (2) insanin ne oldugunu bilmemek, çünkü hümanistik kültür insani Tanri'nin yerine koyar; (3) hayatin anlaminin ne oldugunu bilmemek, çünkü bu kültür kendini geçici seylerle oyalanmak ve o seylere suçlu bilinçsizligiyle dalmak ile sinirlandirir.”“Bir Merkeze Sahip Olmak” bölümünden“Tanri evrenden çikarildiginda, evren bir kayalar veya buz yabanina dönüsür; hayat ve sicakliktan mahrum olur ve kâmilen gerçek olana iliskin bir sezgisi olan her insan bunun gerçeklik olmasi gerektigini kabul etmez; çünkü gerçeklik kayalardan olussaydi, onda çiçeklere veya herhangi bir güzellik ve tatliliga yer olmazdi.”“Akletmenin Önceligi” bölümünden“Her insan Tanri sevgisi araciligiyla “ne ise o olmaya” çalismali, kendisini, kendisini bozan ve Düsüs'ün izlerinden ibaret olan yapay üstyapilardan soyutlamaya gayret etmeli, böylece tekrar kökü kurtarici kesin bilgi/yakîn ve tepesi ilâhî cemâli müsahede huzuru olan bir agaç olmalidir. Insan tabiati kendisinin Ilâhî Model'ine iliskin birlestirici bilgiye karsi egilimlidir: sevgi ve yumusak kalp, tek bir seydir (amore e'l cuor gentil sono una cosa).”“Temel Anahtarlar” bölümünden
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.