Bidayetül Müctehid ve Nihayetül-Muktesid - 3 Cilt Takım

Stok Kodu:
9786059991650
Sayfa Sayısı:
1992
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Şamuha Kağıt
Kategori:
%20 indirimli
300,00TL
240,00TL
9786059991650
536478
Bidayetül Müctehid ve Nihayetül-Muktesid - 3 Cilt Takım
Bidayetül Müctehid ve Nihayetül-Muktesid - 3 Cilt Takım
240.00

Ibn Rüsd, Bidâyetü'l­Müctehid'de, hem kitabin bütünü, hem de inceledigi her bir kitap açisindan, son derece sistemli bir yol izler. Her kitabin basinda, ele alacagi konulari belirtir. Konulari islemeye baslayinca, müctehidlerin ittifak ettigi noktalari belirterek söze baslar. Daha sonra da ihtilâf ettikleri meseleleri ele alir. Ihtilâf edilen meselelerde, belirleyebildigi bütün müctehidlerin görüslerini tasnifli bir biçimde sunar. “Bu ihtilâfin sebebi” klisesiyle, ihtilâflarinin kaynagini belirtir. Her görüsün dayanagini ve iç tutarliligini ya da tutarsizligini belirttikten sonra, dogruya yakin gördügü görüsü tercih eder; bazan da tamamen kendine has yeni bir görüs ortaya koyar. Ibn Rüsd, genel olarak Mâliki mezhebine bagli olmakla birlikte, iç tutarliligi açisindan sakat gördügü noktalarda bu mezhebi elestirmekten de geri kalmaz. Ele aldigi konulari seçerken, âyet ve hadislerde açikça belirtilmis (=mantûk) ya da bu belirtilenlerle ilgili olup kendileri hakkinda açik bir düzenleme bulunmayan (=meskût) konulari ele almaya ve bu çerçevenin disina tasmamaya büyük bir özen gösterir. Ayrica, kendi zamaninda tartisma konusu olan ilgi çekici meselelere de yer verir.

Ibn Rüsd, Bidâyetü'l­Müctehid'de, hem kitabin bütünü, hem de inceledigi her bir kitap açisindan, son derece sistemli bir yol izler. Her kitabin basinda, ele alacagi konulari belirtir. Konulari islemeye baslayinca, müctehidlerin ittifak ettigi noktalari belirterek söze baslar. Daha sonra da ihtilâf ettikleri meseleleri ele alir. Ihtilâf edilen meselelerde, belirleyebildigi bütün müctehidlerin görüslerini tasnifli bir biçimde sunar. “Bu ihtilâfin sebebi” klisesiyle, ihtilâflarinin kaynagini belirtir. Her görüsün dayanagini ve iç tutarliligini ya da tutarsizligini belirttikten sonra, dogruya yakin gördügü görüsü tercih eder; bazan da tamamen kendine has yeni bir görüs ortaya koyar. Ibn Rüsd, genel olarak Mâliki mezhebine bagli olmakla birlikte, iç tutarliligi açisindan sakat gördügü noktalarda bu mezhebi elestirmekten de geri kalmaz. Ele aldigi konulari seçerken, âyet ve hadislerde açikça belirtilmis (=mantûk) ya da bu belirtilenlerle ilgili olup kendileri hakkinda açik bir düzenleme bulunmayan (=meskût) konulari ele almaya ve bu çerçevenin disina tasmamaya büyük bir özen gösterir. Ayrica, kendi zamaninda tartisma konusu olan ilgi çekici meselelere de yer verir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat