Aşığın Tevhidi Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe

Stok Kodu:
9789755746869
Sayfa Sayısı:
194
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%20 indirimli
210,00TL
168,00TL
2 adet mevcut
9789755746869
489678
Aşığın Tevhidi  Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe
Aşığın Tevhidi Hallaca Göre Varlık ve Dini Tecrübe
168.00
Asigin varlik bulmasi ma'sûk iledir aldigi her nefes terennüm ettigi her ses ma'sûka aittir. Hal böyle olunca asigin kendisine ait bir varlik iddiasi abes olur. Ben demis olmakla O demis olmak bir seyi degistirmez çünkü gerçekte varlik veren ve var olan ma'sûktur.Hallac'in ifadesiyle ma'sûk kimi zaman çalinin dilinden kimi zaman da Hallac'in dilinden seslenir. Ma'sûk kimi zaman kendini kendi birler ve en büyük tevhid budur kimi zaman da Hallac'in dilinden ene'l hakk seklinde birler. Hallac'in dilinden kendini Birlemesi Hallac'in kendi birlemesi ya da kendi benligini öne çikarmasi degildir çünkü çalinin dilinden Musa'ya seslenen ile kendi dilinden ene'l hakk diyen aynidir. Ne çali gerçektir ne de Hallac gerçek olan Hakk tir. Hallac Ahbar'da yer alan bir ifadesinde bu konudaki düsüncesini söyle dile getirir.Bil ki insan Allah'i birlediginde kendi varligini ispatlamis olur. Kendi varligini ileri süren ise gizli sirke düser. Yalniz Allah diledigi kulun dilinden kendini birler. Eger O kendisini benim dilimden birlemisse bu yalniz O'nun bilecegi bir seydir. Eger bu sekilde gerçeklesen bir tevhid yoksa ben kim tevhid kim ey dost
Asigin varlik bulmasi ma'sûk iledir aldigi her nefes terennüm ettigi her ses ma'sûka aittir. Hal böyle olunca asigin kendisine ait bir varlik iddiasi abes olur. Ben demis olmakla O demis olmak bir seyi degistirmez çünkü gerçekte varlik veren ve var olan ma'sûktur.Hallac'in ifadesiyle ma'sûk kimi zaman çalinin dilinden kimi zaman da Hallac'in dilinden seslenir. Ma'sûk kimi zaman kendini kendi birler ve en büyük tevhid budur kimi zaman da Hallac'in dilinden ene'l hakk seklinde birler. Hallac'in dilinden kendini Birlemesi Hallac'in kendi birlemesi ya da kendi benligini öne çikarmasi degildir çünkü çalinin dilinden Musa'ya seslenen ile kendi dilinden ene'l hakk diyen aynidir. Ne çali gerçektir ne de Hallac gerçek olan Hakk tir. Hallac Ahbar'da yer alan bir ifadesinde bu konudaki düsüncesini söyle dile getirir.Bil ki insan Allah'i birlediginde kendi varligini ispatlamis olur. Kendi varligini ileri süren ise gizli sirke düser. Yalniz Allah diledigi kulun dilinden kendini birler. Eger O kendisini benim dilimden birlemisse bu yalniz O'nun bilecegi bir seydir. Eger bu sekilde gerçeklesen bir tevhid yoksa ben kim tevhid kim ey dost
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat