9789756614334
508435
https://www.tdedkitap.com/arap-romaninda-turkler
Arap Romanında Türkler
176.80
Roman, modern hayatin hem duygusunu hem de düsüncesini ifade etme ve yayma aracidir. Imajbilim ise yazili edebî metni, o metnin ortaya çiktigi tarihî baglami dikkate alarak yorumlama isidir. Imaj dogru ya da yanlis söylemez; yalnizca resmeder, duygu ile düsünceyi mezceder. Ancak bu resim donuk degil, tersine insanin niyetlerine göre biçim kazanan seyyal bir yapidir. Bu hareketli yapisi imaji, tarihî süreçte onu üreten toplumun yazili veya sözlü kültürü içerisinde yasayan bir canli kilar.
Bu kitapta yapilmak istenen; Araplar nezdindeki modern Türk imajinin tarihî köklerini tespit etmek, bu imajin Arap insaninin mensup oldugu kültürel ve sosyal tabakaya göre farklilik gösterme nedenlerini yakalamak, Islam medeniyetinin insasinda beraberce bulunmus bu iki büyük milletin birbirine bakisinin Arap yönünü roman çerçevesinde belirlemektir. Özellikle Napolyon'un Misir'i isgaliyle baslayan ve Osmanli'nin son dönemine kadarki zaman araliginda ortaya çikan Türk imaji, çalismanin ana eksenini olusturmaktadir.
Duyguyla çerçevelenmis düsüncenin imajbilim eliyle tahlili yalnizca bilmeyi degil, anlamayi da sart kosar. Anlamak anlasilmak için atilmasi gereken ilk adimdir.
(Tanitim Bülteninden)
Bu kitapta yapilmak istenen; Araplar nezdindeki modern Türk imajinin tarihî köklerini tespit etmek, bu imajin Arap insaninin mensup oldugu kültürel ve sosyal tabakaya göre farklilik gösterme nedenlerini yakalamak, Islam medeniyetinin insasinda beraberce bulunmus bu iki büyük milletin birbirine bakisinin Arap yönünü roman çerçevesinde belirlemektir. Özellikle Napolyon'un Misir'i isgaliyle baslayan ve Osmanli'nin son dönemine kadarki zaman araliginda ortaya çikan Türk imaji, çalismanin ana eksenini olusturmaktadir.
Duyguyla çerçevelenmis düsüncenin imajbilim eliyle tahlili yalnizca bilmeyi degil, anlamayi da sart kosar. Anlamak anlasilmak için atilmasi gereken ilk adimdir.
(Tanitim Bülteninden)
Roman, modern hayatin hem duygusunu hem de düsüncesini ifade etme ve yayma aracidir. Imajbilim ise yazili edebî metni, o metnin ortaya çiktigi tarihî baglami dikkate alarak yorumlama isidir. Imaj dogru ya da yanlis söylemez; yalnizca resmeder, duygu ile düsünceyi mezceder. Ancak bu resim donuk degil, tersine insanin niyetlerine göre biçim kazanan seyyal bir yapidir. Bu hareketli yapisi imaji, tarihî süreçte onu üreten toplumun yazili veya sözlü kültürü içerisinde yasayan bir canli kilar.
Bu kitapta yapilmak istenen; Araplar nezdindeki modern Türk imajinin tarihî köklerini tespit etmek, bu imajin Arap insaninin mensup oldugu kültürel ve sosyal tabakaya göre farklilik gösterme nedenlerini yakalamak, Islam medeniyetinin insasinda beraberce bulunmus bu iki büyük milletin birbirine bakisinin Arap yönünü roman çerçevesinde belirlemektir. Özellikle Napolyon'un Misir'i isgaliyle baslayan ve Osmanli'nin son dönemine kadarki zaman araliginda ortaya çikan Türk imaji, çalismanin ana eksenini olusturmaktadir.
Duyguyla çerçevelenmis düsüncenin imajbilim eliyle tahlili yalnizca bilmeyi degil, anlamayi da sart kosar. Anlamak anlasilmak için atilmasi gereken ilk adimdir.
(Tanitim Bülteninden)
Bu kitapta yapilmak istenen; Araplar nezdindeki modern Türk imajinin tarihî köklerini tespit etmek, bu imajin Arap insaninin mensup oldugu kültürel ve sosyal tabakaya göre farklilik gösterme nedenlerini yakalamak, Islam medeniyetinin insasinda beraberce bulunmus bu iki büyük milletin birbirine bakisinin Arap yönünü roman çerçevesinde belirlemektir. Özellikle Napolyon'un Misir'i isgaliyle baslayan ve Osmanli'nin son dönemine kadarki zaman araliginda ortaya çikan Türk imaji, çalismanin ana eksenini olusturmaktadir.
Duyguyla çerçevelenmis düsüncenin imajbilim eliyle tahlili yalnizca bilmeyi degil, anlamayi da sart kosar. Anlamak anlasilmak için atilmasi gereken ilk adimdir.
(Tanitim Bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.