Ahlak ve Ötesi

Stok Kodu:
9789758774357
Sayfa Sayısı:
168
Basım Tarihi:
2006-01
Çeviren:
Aliye Çınar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
200,00TL
160,00TL
9789758774357
498060
Ahlak ve Ötesi
Ahlak ve Ötesi
160.00
Deger biçenden bagimsiz mutlak degerler varsa, bunlarin mutlakliklarinin kaynagi nedir? Bunlar nasil kesfedilecek, gerçeklikle nasil iliskilendirilecek ve onlarin ontolojik statüleri ne olacaktir? Bu sorular dogal olarak, deger teorisinin kaçinmaya çalistigi bir duruma, bir varlik doktrinine, bir ontolojiye isaret eder. Çünkü degerler, sadece hakikate kök saldigi zaman, gerçeklikleri vardir. Onlarin geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Dogrusu Varlik, degeri önceler, ancak deger varligi tamamlar. Bu nedenle, mutlak degerleri arastirmasinda deger teorisi, varliktaki degerlerin kaynaginin ontolojik temeline geri gönderir. Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düsünülemez. Çünkü o, kendi içinde kismen ahlaki eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiginden, erdemlilik hikmetin bir sonucu degildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattigini söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kisiyi kusatan bilgi olarak yorumlanmalidir. Öyle ki, ahlaki bir akt ile birlestirilen bilissel akt, daha çok ahlaki aktlari ve daha fazla bilgiyi dogurabilir.
Deger biçenden bagimsiz mutlak degerler varsa, bunlarin mutlakliklarinin kaynagi nedir? Bunlar nasil kesfedilecek, gerçeklikle nasil iliskilendirilecek ve onlarin ontolojik statüleri ne olacaktir? Bu sorular dogal olarak, deger teorisinin kaçinmaya çalistigi bir duruma, bir varlik doktrinine, bir ontolojiye isaret eder. Çünkü degerler, sadece hakikate kök saldigi zaman, gerçeklikleri vardir. Onlarin geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Dogrusu Varlik, degeri önceler, ancak deger varligi tamamlar. Bu nedenle, mutlak degerleri arastirmasinda deger teorisi, varliktaki degerlerin kaynaginin ontolojik temeline geri gönderir. Hikmetin bilgisi, ahlaki eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düsünülemez. Çünkü o, kendi içinde kismen ahlaki eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiginden, erdemlilik hikmetin bir sonucu degildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattigini söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kisiyi kusatan bilgi olarak yorumlanmalidir. Öyle ki, ahlaki bir akt ile birlestirilen bilissel akt, daha çok ahlaki aktlari ve daha fazla bilgiyi dogurabilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat