9789753521239
477888
https://www.tdedkitap.com/ademin-oglu-habil-gibi-ol
Ademin Oğlu Habil Gibi Ol
276.00
Yüce Allah Hz. Adem'in iki çocugu (Habil ve Kabil) ile ilgili olayi, onlardan herbirinin takindigi tavirlari, sergiledikleri tutumlari, sorunlari çözme konusunda kullandiklari yöntemleri bize anlatmistir: Sözgelimi onlardan birisi karsilastigi sorunu, yakalandigi hastaligi halletme konusunda ‘öldürme yöntemini' benimserken, digeri, sorunlarin çözümlenmesi, hastaliklarin tedavisi konusunda bu üsluplardan hiçbirisini kabul etmemis, sorunlarin çözümlenmesi hususunda bu tür yöntemlerin içine girmekten uzak durmustur.
Kuskusuz bugün beseriyet, artik Hz. Adem'in oglunun (Habil'in) sergiledigi bu tutumu anlama ve algilama imkanina yaklasmistir. Oysa insanlik asirlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanasmadi. Bununla da kalmadi. Mesela sorunlari çözme konusunda siddet kullanmaya yanasmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanimladilar.
Çünkü onlar, en hayirli ve en kalici olmakla nitelenen bu antisiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte degillerdi.
Oysa bu yöntem, her bakimdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çikma ve daha gelismis bir hukukun egemen oldugu döneme geçme anlami tasiyordu
Kuskusuz bugün beseriyet, artik Hz. Adem'in oglunun (Habil'in) sergiledigi bu tutumu anlama ve algilama imkanina yaklasmistir. Oysa insanlik asirlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanasmadi. Bununla da kalmadi. Mesela sorunlari çözme konusunda siddet kullanmaya yanasmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanimladilar.
Çünkü onlar, en hayirli ve en kalici olmakla nitelenen bu antisiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte degillerdi.
Oysa bu yöntem, her bakimdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çikma ve daha gelismis bir hukukun egemen oldugu döneme geçme anlami tasiyordu
Yüce Allah Hz. Adem'in iki çocugu (Habil ve Kabil) ile ilgili olayi, onlardan herbirinin takindigi tavirlari, sergiledikleri tutumlari, sorunlari çözme konusunda kullandiklari yöntemleri bize anlatmistir: Sözgelimi onlardan birisi karsilastigi sorunu, yakalandigi hastaligi halletme konusunda ‘öldürme yöntemini' benimserken, digeri, sorunlarin çözümlenmesi, hastaliklarin tedavisi konusunda bu üsluplardan hiçbirisini kabul etmemis, sorunlarin çözümlenmesi hususunda bu tür yöntemlerin içine girmekten uzak durmustur.
Kuskusuz bugün beseriyet, artik Hz. Adem'in oglunun (Habil'in) sergiledigi bu tutumu anlama ve algilama imkanina yaklasmistir. Oysa insanlik asirlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanasmadi. Bununla da kalmadi. Mesela sorunlari çözme konusunda siddet kullanmaya yanasmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanimladilar.
Çünkü onlar, en hayirli ve en kalici olmakla nitelenen bu antisiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte degillerdi.
Oysa bu yöntem, her bakimdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çikma ve daha gelismis bir hukukun egemen oldugu döneme geçme anlami tasiyordu
Kuskusuz bugün beseriyet, artik Hz. Adem'in oglunun (Habil'in) sergiledigi bu tutumu anlama ve algilama imkanina yaklasmistir. Oysa insanlik asirlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanasmadi. Bununla da kalmadi. Mesela sorunlari çözme konusunda siddet kullanmaya yanasmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanimladilar.
Çünkü onlar, en hayirli ve en kalici olmakla nitelenen bu antisiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte degillerdi.
Oysa bu yöntem, her bakimdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çikma ve daha gelismis bir hukukun egemen oldugu döneme geçme anlami tasiyordu
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.